Carlsberg: Polscy specjaliści są świetni, ale słabo znają angielski

Polscy specjaliści to ludzie o wysokich kwalifikacjach i otwarci na dalszy rozwój, poszerzanie kompetencji. Nadal przeszkodą jest słaba znajomość języka angielskiego. Mimo tego, że sytuacja się poprawia wielu kandydatów wciąż nie posługuje się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Małgorzata Milczarek, dyrektor ds. personalnych Carlsberg Polska.
Zauważa również, że takiej firmie jak Carlsberg, aby rozwijać się konieczne trzeba korzystać z międzynarodowych wymian i projektów, szkoleń. Tymczasem polscy specjaliści to również osoby mało mobilne zawodowo. - Pracy poszukują lokalnie, niechętnie przeprowadzają się. Często bardziej odpowiada im niższe stanowisko, niż takie, które wiązałoby się ze zmianą miejsca zamieszkania. Większą otwartość na tego typu rozwiązanie wykazują dopiero po dojściu na szczebel kierowniczy – mówi Małgorzata Milczarek.
Kolejną kwestią, na którą zwraca uwagę to trudność w pozyskaniu ludzi młodych, tuż po studiach, absolwentów. Mimo wprowadzenia obowiązkowych praktyk, ich wiedza jest nadal raczej teoretyczna. - Zdarza się również, że postawa i motywacja młodych ludzi nie do końca odpowiada naszym standardom – dodaje.
Carlsberg szukając specjalistów korzysta z wielu kanałów, od tych najbardziej popularnych, jak internetowe serwisy rekrutacyjne, po bezpośrednie docieranie do interesujących kandydatów. - Prowadzimy również rekrutacje wewnętrzne i zachęcamy naszych pracowników do polecania kandydatów. Wszystko zależy od stanowiska, na które poszukujemy kandydata – mówi dyrektor ds. personalnych Carlsberg Polska.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)