Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska będzie dalej rozwijał portfel w oparciu o marki duńskiego właściciela

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2014, 12:01
Carlsberg Polska będzie dalej rozwijał portfel marek
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska będzie opierał się raczej na rozwoju organicznym niż akwizycjach i na budowaniu portfela marek poprzez czerpanie nowych brandów z portfela swojego właściciela, duńskiej grupy Carlsberg - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- W przypadku akwizycji albo kupuje się moce produkcyjne albo marki. Jeśli moce produkcyjne są wydajne, efektywne i nowoczesne to oczywiście warto, szczególnie, jeśli są dostępne w dobrej cenie, ale ja takich okazji na rynku nie widzę. Ewentualnie kupuje się marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Jeśli chodzi o marki to naszą strategią jest rozbudowywanie naszych marek oraz czerpanie nowych z portfela Grupy Carlsberg tak jak np. marka Grimbergen lub Somersby - dodaje.

- Jako Grupa Carlsberg mamy do dyspozycji ponad 500 marek na świecie, więc jest z czego wybierać. Z punktu widzenia biznesu, bardziej korzystne będzie rozwijanie marki, która już gdzieś istnieje i funkcjonuje, niż kupowanie marki, która jest obecna tylko w Polsce - mówi również.

Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. W 2013 roku, ten trzeci na rynku polskim producent piwa, wyprodukował ok. 7 milionów hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły nowe marki, tj. Grimbergen, piwa sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • seba 12-04-2014, 11:56:
Hej,
Ostatnio ciężko coś oglądnąć w necie większość stron jest płatnych lub ma wiele limitów. Oto na tej stronie: www.muc.pl/aed Możemy oglądać seriale filmy za darmo. Brak limitów jakość hd.
Polecam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH