REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska będzie dalej rozwijał portfel w oparciu o marki duńskiego właściciela

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-04-2014, 12:01
Carlsberg Polska będzie dalej rozwijał portfel marek
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska będzie opierał się raczej na rozwoju organicznym niż akwizycjach i na budowaniu portfela marek poprzez czerpanie nowych brandów z portfela swojego właściciela, duńskiej grupy Carlsberg - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

- W przypadku akwizycji albo kupuje się moce produkcyjne albo marki. Jeśli moce produkcyjne są wydajne, efektywne i nowoczesne to oczywiście warto, szczególnie, jeśli są dostępne w dobrej cenie, ale ja takich okazji na rynku nie widzę. Ewentualnie kupuje się marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Jeśli chodzi o marki to naszą strategią jest rozbudowywanie naszych marek oraz czerpanie nowych z portfela Grupy Carlsberg tak jak np. marka Grimbergen lub Somersby - dodaje.

- Jako Grupa Carlsberg mamy do dyspozycji ponad 500 marek na świecie, więc jest z czego wybierać. Z punktu widzenia biznesu, bardziej korzystne będzie rozwijanie marki, która już gdzieś istnieje i funkcjonuje, niż kupowanie marki, która jest obecna tylko w Polsce - mówi również.

Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. W 2013 roku, ten trzeci na rynku polskim producent piwa, wyprodukował ok. 7 milionów hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły nowe marki, tj. Grimbergen, piwa sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • seba 12-04-2014, 11:56:
Hej,
Ostatnio ciężko coś oglądnąć w necie większość stron jest płatnych lub ma wiele limitów. Oto na tej stronie: www.muc.pl/aed Możemy oglądać seriale filmy za darmo. Brak limitów jakość hd.
Polecam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH