Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska będzie ścigał wzrost rynku piwa, inwestuje w Browar Bosman i zwiększy eksport

Carlsberg Polska chce w 2019 roku rosnąć razem z rynkiem piwa, który powinien zanotować wartościowy wzrost rzędu 2-3 proc. W 2018 roku firma zanotowała bardzo dobre wyniki, a także mocno inwestowała w Browar Bosman, dzięki czemu będzie wysyłać produkowane tam piwa za granicę – mówił na swojej pierwszej konferencji prasowej, nowy prezes Carlsberg Polska, Paul Davies.

Carlsberg Polska będzie ścigał wzrost rynku piwa, inwestuje w Browar Bosman i zwiększy eksport
Paul Davies, prezes Carlsberg Polska fot. spółka

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 18-03-2019, 16:15

- w 2018 roku zanotowaliśmy wolumenowy wzrost sprzedaży o 3,4 proc., a wartościowy o 7,2 proc. Nasz udział w rynku piwa był stabilny i wyniósł – pod względem wartości – 19,4 proc. – mówił Paul Davies, który funkcję prezesa Carlsberg Polską objął z początkiem 2019 roku.

Dodał, że sprzedaż piw premium wzrosła pod względem wartości o 34 proc., a piwa bezalkoholowych o 42 proc. - Widać wyraźny zwrot konsumentów w kierunku piw bezalkoholowych – mówił Paul Davies.

Wskazał też, że marka Somersby zanotowała wzrost wartościowy o 46 proc., zaś marka Żatecky Śvetly Leżac zanotował wzrost aż o 220 proc. – Widać ogromne zainteresowanie polskich konsumentów piwami czeskimi, stąd tak fenomenalny wzrost marki Żatecky Śvetly Leżac – podkreślił prezes Carlsberg Polska.

Mówił też, że marka Okocim zanotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży wartościowo o 9 proc., bezalkoholowa marka Karmi – wzrost o 27 proc., a marka Carlsberg – 8 proc.    

Podkreślił też, że Carlsberg Polska w 2018 roku bardzo mocno pracował nad inwestycjami w Browar Bosman.  

- Na inwestycje w Browar Bosman w 2018 roku i częściowo jeszcze w 2019 roku wydamy łącznie 92 miliony złotych, To są inwestycje w rozbudowę, modernizację, zwiększanie mocy produkcyjnych (…) będą instalacje do warzenia piwa, ale też instalacje do piw smakowych oraz linie do nowych opakowań – mówił Paul Davies.

- Dzięki temu w Browarze Bosman będzie produkowane piwo nie tylko na polski rynek, ale też produkty sprzedawane za granicą. Dlaczego akurat Browar Bosman? Mamy ogromną wiarę w dalszy rozwój rynku piwa, a dzięki inwestycjom zwiększą się nasze możliwości, ponadto ten browar znajduje się w idealnym miejscu do dystrybucji piw poza granice Polski – podkreśla prezes Carlsberg Polska.

- Inwestycje w Browar Bosman nie oznaczają, że nie inwestujemy w nasze dwa pozostałe browary, ale to są już inwestycje o wiele, wiele mniejsze – mówi też Paul Davies.

Dodał, że łącznie inwestycje na rozbudowę i modernizację zakładów Carlsberg Polska w latach 2001-2018 wyniosły 1,66 mld złotych. Prezes podkreślił też, że Carlsberg Polska w latach 2010-2018 przekazał do budżetu państwa 6,7 mld złotych, z czego 5,3 mld złotych w postaci podatku akcyzowego.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Paul Davies RSS ALERT    /    wyniki Carlsberg RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.147.215
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.