Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska chce być najlepszy na rynku piwa pod względem dynamiki wzrostu przychodów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2014, 13:21
Carlsberg Polska chce być najlepszy na rynku piwa pod względem dynamiki wzrostu przychodów
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska chce, aby w kolejnych latach dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży spółki była wyższa niż dynamika wolumenu produkcji. Ambicją spółki jest bycie graczem, który na rynku rośnie najszybciej wartościowo, a nie wolumenowo - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Dla mnie podstawową zasadą jest, aby przychody netto rosły szybciej niż wolumen, bo wtedy możemy rozwijać biznes, inwestować i tym samym oferować konsumentom i klientom to co jest zgodne z ich oczekiwaniami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Dlatego skoro zakładamy na 2014 rok wzrost wolumenowy o 2-3 procent, to wartościowo mówimy o planie na poziomie 4-5 proc. Jeśli chodzi o kolejne lata to dużo zależy od rynku - dodaje.

Czy Carlsberg Polska ma ambicję żeby przeskoczyć z pozycji numer trzy na pozycję numer dwa na polskim rynku piwa w perspektywie długoterminowej?

- Oczywiście czas pokaże co jest możliwe, a co nie. To nie jest kwestia ambicji. Jesteśmy jednym z trzech największych graczy na rynku i czy my będziemy graczem numer trzy czy graczem numer dwa, to nie jest taka wielka różnica - mówi prezes Bławat.

- Poza tym naszą ambicją jest bycie graczem, który rośnie najszybciej wartościowo, a nie wolumenowo. Chcielibyśmy być liderem, który oferuje rynkowi portfel oferty przedstawiającej sobą wartość, za którą konsument chce zapłacić i czuje się dobrze z tą ceną - podkreśla prezes Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska w 2013 roku zwiększył produkcję piwa o 5,3 proc. do ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa. Natomiast przychody ze sprzedaży wzrosły o 6,6 proc.

Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. W 2013 roku, ten trzeci na rynku polskim producent piwa, wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska. 

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zenek 26-04-2014, 15:50:
a kto psuje ceny piwa w tym kraju? , śmiech na sali :-) Już Carlsberg nawet Kompanię włączył do walki cenowej a teraz bedzie udawał że jednak trzeba zarabiać bo klient tego oczekuje . Harnaś po 1 zł , już niedlugo tańszy bedzie od wody . Wiekszych bzdur dawno nie czytałem no ale życzę powodzenia ;-)
  • bobotd 26-04-2014, 14:27:
Niech podwyższą ceny Harnasia czy Książa, to się ździwią, jak im sprzedaż skoczy :D
  • Radek 26-04-2014, 07:13:
na razie jest numerem jeden pod względem wywiadów na portalu :)

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH