Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska chce być najlepszy na rynku piwa pod względem dynamiki wzrostu przychodów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2014, 13:21
Carlsberg Polska chce być najlepszy na rynku piwa pod względem dynamiki wzrostu przychodów
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska chce, aby w kolejnych latach dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży spółki była wyższa niż dynamika wolumenu produkcji. Ambicją spółki jest bycie graczem, który na rynku rośnie najszybciej wartościowo, a nie wolumenowo - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Dla mnie podstawową zasadą jest, aby przychody netto rosły szybciej niż wolumen, bo wtedy możemy rozwijać biznes, inwestować i tym samym oferować konsumentom i klientom to co jest zgodne z ich oczekiwaniami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Dlatego skoro zakładamy na 2014 rok wzrost wolumenowy o 2-3 procent, to wartościowo mówimy o planie na poziomie 4-5 proc. Jeśli chodzi o kolejne lata to dużo zależy od rynku - dodaje.

Czy Carlsberg Polska ma ambicję żeby przeskoczyć z pozycji numer trzy na pozycję numer dwa na polskim rynku piwa w perspektywie długoterminowej?

- Oczywiście czas pokaże co jest możliwe, a co nie. To nie jest kwestia ambicji. Jesteśmy jednym z trzech największych graczy na rynku i czy my będziemy graczem numer trzy czy graczem numer dwa, to nie jest taka wielka różnica - mówi prezes Bławat.

- Poza tym naszą ambicją jest bycie graczem, który rośnie najszybciej wartościowo, a nie wolumenowo. Chcielibyśmy być liderem, który oferuje rynkowi portfel oferty przedstawiającej sobą wartość, za którą konsument chce zapłacić i czuje się dobrze z tą ceną - podkreśla prezes Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska w 2013 roku zwiększył produkcję piwa o 5,3 proc. do ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa. Natomiast przychody ze sprzedaży wzrosły o 6,6 proc.

Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc. W 2013 roku, ten trzeci na rynku polskim producent piwa, wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska. 

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zenek 26-04-2014, 15:50:
a kto psuje ceny piwa w tym kraju? , śmiech na sali :-) Już Carlsberg nawet Kompanię włączył do walki cenowej a teraz bedzie udawał że jednak trzeba zarabiać bo klient tego oczekuje . Harnaś po 1 zł , już niedlugo tańszy bedzie od wody . Wiekszych bzdur dawno nie czytałem no ale życzę powodzenia ;-)
  • bobotd 26-04-2014, 14:27:
Niech podwyższą ceny Harnasia czy Książa, to się ździwią, jak im sprzedaż skoczy :D
  • Radek 26-04-2014, 07:13:
na razie jest numerem jeden pod względem wywiadów na portalu :)

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.