Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska chce dalej powiększać moce produkcyjne

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2014, 14:09
Carlsberg Polska chce dalej powiększać moce produkcyjne
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska chce dalej powiększać moce produkcyjne, po tym jak w czerwcu 2014 roku zwiększy je do ok. 8,5 miliona hektolitrów rocznie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Prezes Bławat zapowiada też zwiększenie udziałów w rynku przez Carlsberg Polska w ciągu następnych kilku lat nawet do 25 proc.

- Myślę, że aby osiągnąć 25 procent udziałów w rynku piwa, na którym sprzedaje się obecnie nieco ponad 37 miliona hektolitrów, to musielibyśmy zwiększyć moce do poziomu ok. 9-10 milionów hektolitrów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Rozważamy np. dalsze inwestycje w moce rozlewnicze w butelki, bo butelka jako opakowanie dynamicznie rośnie - dodaje.

W tym roku w czerwcu Carlsberg Polska planuje zakończenie inwestycji w Browarze Kasztelan w Sierpcu o wartości ok. 187 milionów złotych (m.in. nowa warzelnia i linia butelkowania) dzięki której moce produkcyjne Carlsberg Polska wzrosną do ok. 8,5 miliona hektolitrów rocznie.

Dzięki inwestycji moce produkcyjne samego Browaru Kasztelan wzrosną do ok. 2,6 miliona hektolitrów piwa rocznie wobec jednego miliona hektolitrów.

Carlsberg Polska zwiększył w 2013 roku udziały w rynku piwa wolumenowo do ok. 20 proc. z 18,5 proc. w 2012 roku, a wartościowo do 19,4 proc. z 17,8 proc.

W 2013 roku, ten trzeci na rynku polskim producent piwa, wyprodukował ok. 7,0 milionów hektolitrów piwa.

Carlsberg Polska, należący do duńskiego koncernu piwnego Carlsberg, ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły nowe marki, tj. Grimbergen, piwa sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

W 2013 roku rynek piwa w Polsce spadł o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krys 04-04-2014, 20:19:
Na razie jak widać pan prezes ma straszne parcie na media i wywiady !

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH