REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska chce rosnąć, ale organicznie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-05-2015, 14:02
Carlsberg Polska chce rosnąć, ale organicznie
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska za pięć-sześć lat chce być grupą większą niż obecnie, ale nie stawia sobie konkretnych celów co do udziału w rynku. Grupa koncentruje się na rozwoju organicznym – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

- Nie robimy takich planów, że za pięć-sześć lat będziemy mieli określony udział w rynku. To, co jest dla nas najważniejsze i co planujemy to, że  za pięć-sześć lat Carlsberg Polska będzie większy niż jest dzisiaj. Chcielibyśmy, aby miał większy udział w rynku, ale żeby również generował więcej wartości, zarówno dla firmy jak  i akcjonariuszy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

Czy wchodzi w grę rozwój poprzez zakup jakiegoś mniejszego browaru?

- W tej chwili nie idziemy w tę stronę i koncentrujemy się raczej na organicznym rozwoju. Nie stawiamy na akwizycje i zakupy – mówi też prezes Carlsberg Polska.

Rynek piwa w Polsce stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie. W tym roku rynek piwa może oscylować wokół poziomów ubiegłorocznych i tak też może być w kolejnych latach.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała w 2014 roku wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.  

W 2013 roku spożycie piwa w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, a na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku na poziomie ok. 20 proc., jest trzecim producentem piwa w Polsce.

Ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH