Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska chce rosnąć, ale organicznie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-05-2015, 14:02
Carlsberg Polska chce rosnąć, ale organicznie
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska za pięć-sześć lat chce być grupą większą niż obecnie, ale nie stawia sobie konkretnych celów co do udziału w rynku. Grupa koncentruje się na rozwoju organicznym – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- Nie robimy takich planów, że za pięć-sześć lat będziemy mieli określony udział w rynku. To, co jest dla nas najważniejsze i co planujemy to, że  za pięć-sześć lat Carlsberg Polska będzie większy niż jest dzisiaj. Chcielibyśmy, aby miał większy udział w rynku, ale żeby również generował więcej wartości, zarówno dla firmy jak  i akcjonariuszy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

Czy wchodzi w grę rozwój poprzez zakup jakiegoś mniejszego browaru?

- W tej chwili nie idziemy w tę stronę i koncentrujemy się raczej na organicznym rozwoju. Nie stawiamy na akwizycje i zakupy – mówi też prezes Carlsberg Polska.

Rynek piwa w Polsce stał się rynkiem dojrzałym i nasyconym, a statystyczny Polak wypija ok. 96 litrów piwa rocznie. W tym roku rynek piwa może oscylować wokół poziomów ubiegłorocznych i tak też może być w kolejnych latach.

W 2014 roku branża piwowarska zanotowała w 2014 roku wartościowy spadek sprzedaży na poziomie 0,6 proc., a rynek piwa w Polsce była wart około 15 miliardów złotych. Natomiast ilościowo rynek zanotował niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.  

W 2013 roku spożycie piwa w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, a na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku na poziomie ok. 20 proc., jest trzecim producentem piwa w Polsce.

Ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH