REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska chce utrzymać poziom piwnych nowości

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-03-2016, 11:21
Carlsberg Polska chce utrzymać poziom piwnych nowości
Piwo Kasztelan Niepasteryzowane fot. carlsbergpolska.pl

Carlsberg Polska chce utrzymać osiągnięty w 2015 roku udział nowości w swojej sprzedaży – zapowiada prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.

REKLAMA

Celem spółki w tym roku jest umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu.

Na rynku piwa w 2015 roku intensywniejszy był wzrost kanałów tańszych, dlatego wartościowy wzrost był niższy niż wolumenowy.

- Mamy swoją filozofię, żeby to zrekompensować nowościami, które stanowiły w 2015 roku 10 proc. naszego wolumenu i odpowiadały za ponad 15 proc. wartości – mówi Tomasz Bławat.

- Chcemy utrzymać ten udział 10 proc. naszego wolumenu i staramy się wprowadzać nowości na wyższych cenach – dodaje.

W 2015 roku Carlsberg Polska zaoferował konsumentom kilka nowości nowości: Carlsberg Nox chmielony na zimno chmielem Polaris, o aromacie i delikatnym smaku, pozytywnie ocenionym przez ekspertów piwnych;  Somersby Elderflower o smaku kwiatu bzu i limonki; Okocim Radler Cola z limonką; Kasztelan Specjały w trzech wariantach: Chmielowe, Białe oraz Niefiltrowane; Harnaś Wysokochmielowy oraz nowy smak bezalkoholowego Karmi – Granat z Pomarańczą.

Rok 2015 był kolejnym rokiem stabilizacji dla całej branży piwowarskiej, która wg. danych Nielsena zanotowała niewielki wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc.

Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (ok. 98 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Carlsberg Polska, jeden z trzech największych producentów piwa w Polsce, ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. 

Carlsberg Polska zwiększył w 2015 roku sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Spółka zwiększyła w 2015 rok udział ilościowy w rynku do 21,1 proc. z 20,2 proc. w 2014 r. i wartościowy do 20,4 proc. z 19,75 proc.

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pit10 04-04-2016, 19:51:
Te ich pseudo nowości normalnie niedobrze się robi jak się tylko pomyśli o tych kolejnych harnasiach czy kasztelanach tyle że w innych butelkach he he wszytko ten sam smak i aromat tyle że inna etykieta i butelka czasami nic poza tym ale co zrobić w Polsce to standard i najgorsze to że w większości się to podoba byle cera była do dwoch zl albo coś koło tego

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 236) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 762 946)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH