Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska chce utrzymać poziom piwnych nowości

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-03-2016, 11:21
Carlsberg Polska chce utrzymać poziom piwnych nowości
Piwo Kasztelan Niepasteryzowane fot. carlsbergpolska.pl

Carlsberg Polska chce utrzymać osiągnięty w 2015 roku udział nowości w swojej sprzedaży – zapowiada prezes Carlsberg Polska, Tomasz Bławat.

Celem spółki w tym roku jest umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu.

Na rynku piwa w 2015 roku intensywniejszy był wzrost kanałów tańszych, dlatego wartościowy wzrost był niższy niż wolumenowy.

- Mamy swoją filozofię, żeby to zrekompensować nowościami, które stanowiły w 2015 roku 10 proc. naszego wolumenu i odpowiadały za ponad 15 proc. wartości – mówi Tomasz Bławat.

- Chcemy utrzymać ten udział 10 proc. naszego wolumenu i staramy się wprowadzać nowości na wyższych cenach – dodaje.

W 2015 roku Carlsberg Polska zaoferował konsumentom kilka nowości nowości: Carlsberg Nox chmielony na zimno chmielem Polaris, o aromacie i delikatnym smaku, pozytywnie ocenionym przez ekspertów piwnych;  Somersby Elderflower o smaku kwiatu bzu i limonki; Okocim Radler Cola z limonką; Kasztelan Specjały w trzech wariantach: Chmielowe, Białe oraz Niefiltrowane; Harnaś Wysokochmielowy oraz nowy smak bezalkoholowego Karmi – Granat z Pomarańczą.

Rok 2015 był kolejnym rokiem stabilizacji dla całej branży piwowarskiej, która wg. danych Nielsena zanotowała niewielki wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc.

Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (ok. 98 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Carlsberg Polska, jeden z trzech największych producentów piwa w Polsce, ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. 

Carlsberg Polska zwiększył w 2015 roku sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Spółka zwiększyła w 2015 rok udział ilościowy w rynku do 21,1 proc. z 20,2 proc. w 2014 r. i wartościowy do 20,4 proc. z 19,75 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pit10 04-04-2016, 19:51:
Te ich pseudo nowości normalnie niedobrze się robi jak się tylko pomyśli o tych kolejnych harnasiach czy kasztelanach tyle że w innych butelkach he he wszytko ten sam smak i aromat tyle że inna etykieta i butelka czasami nic poza tym ale co zrobić w Polsce to standard i najgorsze to że w większości się to podoba byle cera była do dwoch zl albo coś koło tego

Zobacz wszystkie komentarze (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 773) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH