REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska chce zwiększyć sprzedaż piwa o kilka proc. w 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2016, 16:30
Carlsberg Polska chce zwiększyć sprzedaż piwa o kilka proc. w 2016 r.
Penelope Cruz od ubiegłego roku jest twarzą marki Karmi fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska chce zwiększyć sprzedaż piwa o kilka proc. w 2016 roku. Firma stawia na piwne nowości, piwa smakowe i piwne specjalności – zapowiada Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Celem na ten rok jest umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu.

REKLAMA

- Nasze plany na 2016 rok to zwiększenie wolumenu sprzedaży piwa o 1-2 procent oraz wzrost wartości sprzedaży o 2-3 proc. – mówi Tomasz Bławat.

Dodaje, że Carlsberg Polska postawił w 2015 roku m.in. na odświeżenie marki Okocim i piwnych specjalności. Pod koniec 2015 roku pod marką Okocim zostało wprowadzonych szereg piwnych specjalności z historycznymi etykietami jak m.in. Okocim Ekportowe, Ciemne Okocimskie czy Okocim Cztery Chmiele.

- To będziemy kontynuować w tym roku – mówi prezes Carlsberg Polska.

Tomasz Bławat zapowiada też wprowadzenie za około półtora miesiąca kolejnego wariantu piwa Karmi, w którego portfolio jest obecnie Granat z pomarańczą, Żurawina i Classic.

- Karmi to specyficzne piwo, bo np. na Śląsku jest używany nie tylko do picia przez panie, ale też do gotowania, czy do pieczenia albo np. przez panów do mieszania z innym piwem. W pozostałej części Polski Karmi jest raczej pita przez panie – mówi Tomasz Bławat.

Marka Karmi, której twarzą została w ubiegłym roku aktorka Penelope Cruz, zanotowała w 2015 roku dynamikę wzrostu ilościowo na poziomie 11 proc. w porównaniu do 2014 roku.

- Kontrakt z Penelope Cruz został podpisany na razie na trzy lata, ale jest do przedłużenie i zobaczymy co będzie dalej - dodaje prezes Bławat.

 - Myślimy też m.in. o wprowadzeniu kolejnych wariantów piwa Grimbergen, ponieważ są niezbędne. Mamy obecnie trzy warianty tego piwa, które jest dostępne głównie w gastronomii – mówi również.

Prezes podkreśla też, że w 2015 roku wśród piw smakowych cieszą wyniki marki Somersby, która ma obecnie w ofercie trzy smaki: Apple, Blackberry i nowy Elderflower. Nowość została bardzo przychylnie przyjęta przez konsumentów, co wpłynęło na zwiększenie dynamiki sprzedaży całej marki ilościowo o 29 proc. w porównaniu do 2014 roku. Carlsberg Polska sprzedał 230 tysięcy hektolitrów piw marki Somersby.

Dla Carlsberg Polska rok 2015 był rokiem intensywnej pracy w rynku i licznych nowości. Firma zaoferowała konsumentom kilka nowości: Carlsberg Nox chmielony na zimno chmielem Polaris, o aromacie i delikatnym smaku, pozytywnie ocenionym przez ekspertów piwnych; Somersby Elderflower o smaku kwiatu bzu i limonki; Okocim Radler Cola z limonką; Kasztelan Specjały w trzech wariantach: Chmielowe, Białe oraz Niefiltrowane; Harnaś Wysokochmielowy oraz nowy smak bezalkoholowego Karmi – Granat z Pomarańczą.

Carlsberg Polska zwiększył w 2015 roku sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Firma zakończyła 2015 rok z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (z 19,75 proc w 2014 r.).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. Piwa warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (27 800) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 761 691)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH