REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska chce zwiększyć sprzedaż piwa o kilka proc. w 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2016, 16:30
Carlsberg Polska chce zwiększyć sprzedaż piwa o kilka proc. w 2016 r.
Penelope Cruz od ubiegłego roku jest twarzą marki Karmi fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska chce zwiększyć sprzedaż piwa o kilka proc. w 2016 roku. Firma stawia na piwne nowości, piwa smakowe i piwne specjalności – zapowiada Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Celem na ten rok jest umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu.

REKLAMA

- Nasze plany na 2016 rok to zwiększenie wolumenu sprzedaży piwa o 1-2 procent oraz wzrost wartości sprzedaży o 2-3 proc. – mówi Tomasz Bławat.

Dodaje, że Carlsberg Polska postawił w 2015 roku m.in. na odświeżenie marki Okocim i piwnych specjalności. Pod koniec 2015 roku pod marką Okocim zostało wprowadzonych szereg piwnych specjalności z historycznymi etykietami jak m.in. Okocim Ekportowe, Ciemne Okocimskie czy Okocim Cztery Chmiele.

- To będziemy kontynuować w tym roku – mówi prezes Carlsberg Polska.

Tomasz Bławat zapowiada też wprowadzenie za około półtora miesiąca kolejnego wariantu piwa Karmi, w którego portfolio jest obecnie Granat z pomarańczą, Żurawina i Classic.

- Karmi to specyficzne piwo, bo np. na Śląsku jest używany nie tylko do picia przez panie, ale też do gotowania, czy do pieczenia albo np. przez panów do mieszania z innym piwem. W pozostałej części Polski Karmi jest raczej pita przez panie – mówi Tomasz Bławat.

Marka Karmi, której twarzą została w ubiegłym roku aktorka Penelope Cruz, zanotowała w 2015 roku dynamikę wzrostu ilościowo na poziomie 11 proc. w porównaniu do 2014 roku.

- Kontrakt z Penelope Cruz został podpisany na razie na trzy lata, ale jest do przedłużenie i zobaczymy co będzie dalej - dodaje prezes Bławat.

 - Myślimy też m.in. o wprowadzeniu kolejnych wariantów piwa Grimbergen, ponieważ są niezbędne. Mamy obecnie trzy warianty tego piwa, które jest dostępne głównie w gastronomii – mówi również.

Prezes podkreśla też, że w 2015 roku wśród piw smakowych cieszą wyniki marki Somersby, która ma obecnie w ofercie trzy smaki: Apple, Blackberry i nowy Elderflower. Nowość została bardzo przychylnie przyjęta przez konsumentów, co wpłynęło na zwiększenie dynamiki sprzedaży całej marki ilościowo o 29 proc. w porównaniu do 2014 roku. Carlsberg Polska sprzedał 230 tysięcy hektolitrów piw marki Somersby.

Dla Carlsberg Polska rok 2015 był rokiem intensywnej pracy w rynku i licznych nowości. Firma zaoferowała konsumentom kilka nowości: Carlsberg Nox chmielony na zimno chmielem Polaris, o aromacie i delikatnym smaku, pozytywnie ocenionym przez ekspertów piwnych; Somersby Elderflower o smaku kwiatu bzu i limonki; Okocim Radler Cola z limonką; Kasztelan Specjały w trzech wariantach: Chmielowe, Białe oraz Niefiltrowane; Harnaś Wysokochmielowy oraz nowy smak bezalkoholowego Karmi – Granat z Pomarańczą.

Carlsberg Polska zwiększył w 2015 roku sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Firma zakończyła 2015 rok z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (z 19,75 proc w 2014 r.).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. Piwa warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH