Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska wydał w ciągu 15 lat na inwestycje ok. 1,6 mld zł

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-03-2016, 12:59
Carlsberg Polska do 2016 r. wydał na inwestycje ok. 1,6 miliarda złotych
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska wydał ok. 1,6 mld zł na inwestycje w ciągu ostatnich 15 lat. Na razie większość inwestycji w moce produkcyjne i logistykę została zakończona, dlatego w tym roku inwestycje tego typu będą już niewielkie, natomiast więcej firma zainwestuje w sprzęt chłodniczy - mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

- Inwestycje Carlsberg Polska w latach 2001-2015 wyniosły ok. 1,6 miliarda złotych. Były to inwestycje w browary, w sprzęt chłodniczy, bez inwestycji marketingowych – mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

- Inwestycje w Browar Okocim wyniosły w ubiegłym roku ok. 60 mln zł, w Browar Sierpc ok. 187 mln zł, a w Browar Bosman ok. 30 mln zł. To były inwestycje w moce produkcyjne i logistyczne – dodaje.

- W tym roku inwestycje w moce będą już niewielkie, maksymalnie 10 mln złotych i będą dotyczyły drobnych dopasowań naszych linii do drobnych formatów opakowaniowych, a największe inwestycje są w sprzęt chłodniczy. Cykl inwestycyjny, który zapoczątkowaliśmy w 2013 roku, w tej chwili zakończyliśmy, ale w razie czego patrzymy na to co będzie potrzebne – mówi również Tomasz Bławat.

Prezes Carlsberg Polska mówi, że rocznie na inwestycje w sprzęt chłodniczy grupa wydaje kilkadziesiąt milionów złotych.

- Jednocześnie co roku kilkadziesiąt milionów złotych – niskie kilkadziesiąt – inwestujemy w sprzęt chłodniczy, z czego dwie trzecie to inwestycje w nowe lodówki, a jedna trzecia to wymiana starych – mówi również Tomasz Bławat.

Dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach np. rozbudowie browaru Kasztelan w Sierpcu oraz postawieniu linii butelkowej w browarze Bosman w Szczecinie w 2015 roku, moce produkcyjne Carlsberg Polska są obecnie na optymalnym poziomie ponad 8,5 mln hl rocznie, podczas gdy sprzedaż sięga 7,5 mln hektolitrów.

W 2015 roku Carlsberg Polska zwiększył sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Firma zakończyła 2015 rok z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1 proc. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (z 19,75 proc w 2014 r.).

Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH