Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska: dobre wyniki w 2017 r. na wymagającym i spadającym rynku piwa

Carlsberg Polska w 2017 roku zwiększył swoje udziały rynkowe przy spadającym rynku piwa. Spółka podkreśla, że po raz pierwszy od lat wzrosła cena za litr piwa o 1,2 proc. powodując, że spadek wartości rynku był mniejszy niż wolumenu. W 2018 roku Carlsberg Polska będzie nadal pracować nad umacnianiem pozycji rynkowej, budując udziały i wartość biznesu.

Carlsberg Polska: dobre wyniki w 2017 r. na wymagającym i spadającym rynku piwa
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

- Dzięki trafionym innowacjom, efektywnym kampaniom reklamowym oraz dobrej pracy z naszymi klientami wypracowaliśmy w 2017 roku wzrost udziałów wartościowych i ilościowych na spadającym rynku piwa. Pozytywnie oceniam delikatny wzrost cen piw, który buduje wartość kategorii i jest wskazany ze względu na rosnące koszty surowców, mediów i pracy. Cieszą też wybory konsumentów, którzy nadal chętnie sięgają po piwne specjalności i piwa bezalkoholowe – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

- W 2018 roku będziemy niezmiennie pracować nad umacnianiem pozycji rynkowej, budując udziały i wartości biznesu. Tegoroczne mistrzostwa w piłce nożnej powinny przełożyć się na lepsze wyniki branży niż w 2017. Liczymy również na stabilne i przewidywalne otoczenie biznesowe, niezmiernie ważne, aby planować działania i inwestycje w dłuższym horyzoncie czasowym – podkreśla prezes.

Carlsberg Polska w 2017 roku zwiększył swoje udziały ilościowe w rynku o 1,9 pkt proc. do 19,6 proc. i wartościowe o 1,5 punktu procentowego do 18,6 proc. W tym okresie branża piwna zanotowała nieznaczny spadek sprzedaży – ilościowo o 2,4 proc., wartościowo o 1,3 proc. Co ważne, po raz pierwszy od lat wzrosła cena za litr piwa o 1,2 proc. powodując, że spadek wartości był mniejszy niż wolumenu.

Carlsberg Polska podkreśla, że piwo to nadal największa wartościowo kategoria wśród artykułów spożywczych i napojów alkoholowych. Według danych Nielsena [cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, udział i zmiana sprzedaży wartościowej, 2017 rok. Nielsen Panel Handlu Detalicznego] w 2017 roku piwo stanowiło wartościowo 13,4 proc. zakupów produktów spożywczych.

Stabilne trendy      

Stabilne pozostają trendy konsumenckie. Według danych Nielsena w 2017 roku największe wzrosty wartościowo zanotowały piwa bezalkoholowe (o 22,9 proc., choć z niskiej bazy 1,9 proc. udziału w rynku piwa) i piwne specjalności (o 16,9 proc., udział w rynku 2,8 proc.).

Wzrost piw smakowych w tym radlerów wyniósł 1,1 proc. w porównaniu do 2016 roku, a ich udział w rynku piwa sięga 7,5 proc. Konsumenci nadal chętnie wybierali piwa bezalkoholowe, sprawiając, że ich sprzedaż od 2015 do 2017 wzrosła wolumenowo o 72 proc. i o 59 proc. wartościowo. Udział lagerów w rynku piwa wynosi 73,1 proc. Nadal zmniejsza się z roku na rok wartość sprzedaży piw mocnych (o 6,2proc.), których udział w rynku wynosi 10,2 proc.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa 2017 RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Tomasz Bławat RSS ALERT    /    Okocim RSS ALERT    /    wyniki Carlsberg RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.42.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.