REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska umocnił pozycję na rynku; liczy na dalsze wzrosty

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2016, 14:09
Carlsberg Polska umocnił pozycję na rynku; liczy na dalsze wzrosty
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska zwiększył udziały w rynku piwa w Polsce w 2015 roku. Przychody ze sprzedaży były na podobnym poziomie co rok wcześniej, a sprzedaż piwa ilościowa wzrosła o 1 proc. Celem spółki w tym roku jest niezmiennie umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu.

REKLAMA

Carlsberg Polska zwiększył w 2015 roku sprzedaż piwa ilościowo o 1 proc. do 7,5 mln hektolitrów, a wartościowo sprzedaż była bez zmian. Przychody netto wyniosły w 2015 roku 1,5 mld złotych.

Carlsberg Polska zakończył 2015 rok z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1 proc., co oznacza wzrost o 0,9 p.p. (20,21 proc. w 2014 r.) i wartościowym na poziomie 20,4 proc. (wzrost o 0,7p.p. z 19,75 proc).

- Lata 2012 – 2014 były dla Carlsberga w Polsce okresem intensywnego wzrostu, zdobywania udziałów rynkowych, rozwoju właściwego portfolio produktów oraz budowy mocy produkcyjnych. Rok 2015 to czas ugruntowania naszej pozycji na rynku piwnym i świadomego wyboru, by budować nasz wolumen, jednak nie kosztem wartości – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.  

- W 2016 rok weszliśmy z organizacją dostosowaną do obecnych wymogów rynku. Naszym celem jest niezmiennie umocnienie pozycji rynkowej poprzez budowę udziałów i wartości prowadzonego biznesu. W pierwszej połowie 2016 roku tematem przewodnim dla marki Carlsberg jest oczywiście UEFA EURO 2016. Mistrzostwa Europy są również ważne dla marki Okocim, sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski – dodaje prezes Tomasz Bławat.

- Jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzący sezon. Konsumentom zaoferujemy nie tylko doskonałe piwa i innowacje produktowe, ale również atrakcyjne promocje i kampanie reklamowe – dodaje.

Dzięki inwestycjom poczynionym w ostatnich latach np. rozbudowie browaru Kasztelan w Sierpcu oraz postawieniu linii butelkowej w browarze Bosman w Szczecinie w 2015 roku, moce produkcyjne Carlsberg Polska są obecnie na optymalnym poziomie ponad 8,5 mln hl rocznie.

To był też kolejny stabilny rok dla całej branży piwowarskiej, która wg. danych Nielsena zanotowała niewielki wzrost wolumenu o 1,4 proc., zaś wartości o 0,8 proc.

Podobnie jak w latach poprzednich, rok 2015 stanowił wyzwanie dla branży piwowarskiej, głównie pod kątem budowania wartości, której nie sprzyjają nasycenie rynku (97,8 l/per capita) i zmiana struktury kanałów sprzedaży z rosnącym udziałem handlu nowoczesnego. 

Nadal na gotowość zakupową wpływa niski, choć poprawiający się, poziom optymizmu konsumenckiego (w Polsce wskaźnik 78; w 2014r. – 72, w Europie 81; w 2014r. -76) wynikający głównie z niepewności o sytuację finansową.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • majkelll 15-03-2016, 14:45:
To ciekawe jak skomentują wyniki z 2016 r., z tego co widzę to całkiem polecieli z Biedronki, tak z 20% sprzedaży stracą, a nie widzę, by odbudowywali się w innych kanałach

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH