Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska w Raporcie Dobrych Praktyk FOB

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 13-04-2018, 12:38

Pięć dobrych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska znalazło się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”: program BHP „W kierunku kultury zero wypadków”, „Zielone Biuro”, kampania społeczna „Trzeźwo myślę”, Kodeks Etyki i postępowania Grupy Carlsberg i program grantowy „InicjaTyWy”. Raport po raz 16. opublikowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Carlsberg Polska od lat działa zgodnie ze strategią Grupy Carlsberg, która nawiązuje
do filozofii J.C. Jacobsena, założyciela Browaru Carlsberg: „Warzymy dla lepszego dziś i jutra”. Firma, realizując tę misję, stawia sobie ambitne cele, które w w ubiegłym roku ujęła w globalnej strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą TOGETHER TOWARDS ZERO.

Jednym z kluczowych filarów jest dążenie do osiągnięcia do 2030 r. zerowego poziomu wypadkowości we wszystkich browarach Grupy. Praktyka „W kierunku kultury zero wypadków” odzwierciedla działania firmy w tym zakresie. Pracownicy są regularnie informowani o zasadach bezpieczeństwa poprzez tematyczne newslettery, plakaty i programy BHP, np. „Traffic Safety” i „Bezpieczna piątka”, czyli 5 kroków do zachowania bezpieczeństwa. Dzięki tym wysiłkom, od 2016 r. wypadkowość w łańcuchu dostaw Carlsberga w Polsce spadła o 50 proc. Opisana praktyka realizuje cel 8 wg globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r. (tzw. SDGs – Sustainable Development Goals).

Od 2010 r. realizowany jest też program „Zielone Biuro”, którego celem jest podniesienie świadomości pracowników  nt. odpowiedzialności za środowisko. W biurze Carlsberg Polska obowiązują rozwiązania ograniczające m.in. zużycie wody, energii i papieru oraz wspomagające gospodarowanie odpadami. Program „Zielone Biuro” wpisuje się w cel 12 SDG.

Program grantowy dla pracowników Carlsberg Polska InicjaTyWy stanowi dobrą praktykę w obszarze Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnych (cel 11 SDG). Jego założeniem jest poprawa życia lokalnych społeczności poprzez m.in. rewitalizację terenów zielonych i stwarzanie warunków zachęcających do sportu i rekreacji. Każdy pracownik firmy może zgłosić swój pomysł na działania lokalne, mające długotrwały efekt i zawnioskować o grant w wysokości 7 000 zł. W czterech edycjach programu InicJaTyWy wzięło udział 245 pracowników firmy, którzy przepracowali społecznie 2 285 godzin i zrealizowali 36 projektów. W 2018 roku firma rozpoczęła piątą edycję programu. 

Kampania społeczna „Trzeźwo myślę”, opisana w części raportu Zagadnienia konsumenckie (cel 3 SDG), jest odpowiedzią na potrzebę edukacji nt. odpowiedzialnej konsumpcji i sprzedaży alkoholu. Kampania prowadzone od czerwca do września 2017 r. zachęcała konsumentów, by po alkohol sięgać odpowiedzialnie, zachowując „trzeźwy umysł” i kontrolę sytuacji. Kampanii towarzyszyły hasła z #Trzeźwo Myślę, a wspierał ją m.in. influencer - Łukasz Jakóbiak. Akcja będzie kontynuowana w 2018.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 621) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.