Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Carlsberg Polska: Wykorzystanie pełnych mocy nastąpi w 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2015, 11:48
Carlsberg Polska: Wykorzystanie pełnych mocy nastąpi w 2016 r.
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska, który prowadzi inwestycje w rozbudowę swojego browaru w Szczecinie, ocenia, że wykorzystanie pełnych mocy produkcyjnych w tym browarze nastąpi w 2016 roku – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska inwestuje w nową linię butelkowania w swoim Browarze Bosman w Szczecinie. Koszt inwestycji to ok. 30 milionów złotych i to wyczerpuje plany inwestycyjne Carlsberg Polska na ten rok.

Nowa linia butelkowania w Szczecinie to linia, której wydajność będzie sięgała około 40 tys. butelek na godzinę. Pozwoli to zwiększyć moce produkcyjne grupy o ok. 800 tys. hektolitrów rocznie.

 - Staramy się nie inwestować na wyrost. Najpierw musimy widzieć wzrost biznesu, wolumenów i wartości, a potem, dopiero za tym mogą pójść inwestycje – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- W przypadku Browaru Bosman prowadzona rozbudowa pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych o ok. 800 tys. hektolitrów rocznie (…) na wykorzystanie jej pełnych mocy w sezonie możemy liczyć dopiero w roku 2016 - dodaje.

Browar Bosman ma obecnie moce produkcyjne na poziomie 2,5 miliona hektolitrów rocznie.

Obecnie moce produkcyjne grupy Carlsberg Polska sięgają ok. 8,5 miliona hektolitrów rocznie po tym jak rok 2014 zamknął się wzrostem mocy produkcyjnych, właśnie do około 8,5 mln hl rocznie, dzięki na czas zakończonej rozbudowie browaru Kasztelan w Sierpcu.

 Prezes podkreśla też, że poczynione przez Carlsberg Polska inwestycje w logistykę są na razie wystarczające.

- Inwestycje logistyczne miały miejsce w 2014 roku w Browarze Kasztelan w Sierpcu. Powstało tam duże centrum dystrybucji, które już funkcjonuje i bardzo dobrze sprawdza się również dzięki doskonałej lokalizacji w centrum Polski – mówi Tomasz Bławat.

- W tej chwili to centrum jest wystarczające dla nas na najbliższe lata, ale oczywiście wszystko zależy od tego jak szybko będzie rósł nasz biznes - dodaje.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku na poziomie 20 proc., ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH