REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg Polska zakłada większą dynamikę sprzedaży piw specjalnych niż lagerów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-06-2014, 16:01
Carlsberg Polska zakłada większą dynamikę sprzedaży piw specjalnych niż lagerów
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska fot. Carlsberg Polska

Carlsberg Polska zakłada, że dynamika sprzedaży jego piw specjalnościowych, sezonowych i tzw. beer-miksów będzie zdecydowanie większa niż segmentu piw jasnych pełnych - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

REKLAMA

- Wszystko zależy od tego jak powiodą się inicjatywy, które w tej chwili realizujemy na rynku, czyli jak będzie rozwijało się Somersby, Okocim Radler, piwa specjalnościowe oraz sezonowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat pytany jaki udział w przychodach Carlsberg Polska mogą stanowić piwa specjalnościowe i beer-mixy w perspektywie kilku lat, a ile piwa jasne.

- Naszym celem jest zdecydowanie większa dynamika tego segmentu w porównaniu do segmentu piw jasnych pełnych. Jeżeli chodzi o konkretne szacunki to będziemy o nich mówić po zakończeniu tego roku - dodaje.

- Naszą dewizą jest też elastyczność, dzięki której możemy sprawnie reagować na zachowania i potrzeby konsumentów. Nie możemy teraz zaplanować naszego biznesu na najbliższe pięć lat pod jakiś konkretny udział tej kategorii piw. Będziemy raczej starać się korygować nasze możliwości produkcyjne, kampanie marketingowe, a także planować wsparcie dla różnego rodzaju grup produktów w zależności od tego co będzie się działo na rynku - mówi również.

Jego zdaniem warto przyjrzeć się beer-miksom, czyli piwom smakowym (z dodatkiem soku lub aromatu) i ich dwucyfrowej dynamice wzrostu sprzedaży, bo to daje nadzieję na wzrost wartościowy biznesu.

Według prezesa Bławata sprzedaż beer-miksów w całym rynku piwa w Polsce może w ciągu najbliższych lat przekroczyć 10 proc. a nawet 15 proc. całego spożycia piwa w sezonach letnich, czyli wtedy kiedy jest najwyższe spożycie piwa. Obecnie jest to około 7-8 proc.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Natomiast produkcja piwa w Polsce w ujęciu rocznym wzrosła w 2013 roku o 0,7 proc. i wyniosła 39,56 mln hektolitrów.

W tym roku browary spodziewają się stabilizacji lub nawet wzrostu na rynku piwa dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji. Dodatkowo za wzrostem rynku może przemawiać oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich, a także perspektywa wspólnego przeżywania w pubach emocji sportowych w czerwcu i lipcu, związanych z Mundialem piłkarskim w Brazylii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH