Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Carlsberg Polska zmniejszył w 2018 r. zużycie energii i CO2, ale wzrosło zużycie wody

Carlsberg Polska, trzeci największy browar w naszym kraju z udziałem w rynku ponad 19 proc., zmniejszył w 2018 roku zużycie energii oraz CO2, ale wzrosło zużycie wody – mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska przedstawiając część wyników z Raportu Zrównoważonego Rozwoju za 2018 r. grupy Carlsberg.

Carlsberg Polska zmniejszył w 2018 r. zużycie energii i CO2, ale wzrosło zużycie wody
fot. za carlsberggroup.com

- Strategia „Together towards zero” to jedna z lepszych i bardziej klarownych strategii zrównoważonego rozwoju na świecie. Do 2030 r. zakładamy w niej ograniczenie przez całą grupę emisji CO2, która spadła o 20 proc. poczynając od 2015 r., a zużycie wody spadło o  9 proc. Zakładamy, że zużycie wody w grupie spadnie docelowo w 2030 r. do 1,7 hektolitra wody na hektolitr piwa, a obecnie w grupie wynosi 3,1 hektolitra wody -  mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak.

- Ponadto wypadki ze zwolnieniem lekarskim ograniczone zostały o 35 proc., a 96 proc. produktów w grupie ma oznakowania odpowiedzialnościowe – dodaje.

Mówi też, że bardzo duży wpływ na ograniczenie śladu węglowego ma tzw. Snap Pack, czyli innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Snap Pack jest dostępny na rynku brytyjskim i norweskim, a stopniowo będzie wprowadzany na pozostałych rynkach. Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Dzięki temu Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek.

Beata Ptaszyńska-Jedynak przyznaje, że w browarach Carlsberga w Polsce w 2018 roku zużycie wody wzrosło o 2,0 proc. wobec 2017 roku i wyniosło 3,04 hl wody na hl piwa wobec 2,98 hl wody/piwa w 2017 r., ale nastąpił spadek emisji CO2 o 5 proc. oraz spadek zużycia energii o 2,6 proc.  

Ambitne cele Grupy Carlsberg określone w strategii  „Together Towards ZERO” zakładają do 2030 r. zero śladu węglowego, zero marnowania wody – w tym ograniczenie jej zużycia o 50 proc.,  zredukowanie do zera liczby wypadków w browarach, a także zero nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu co przekłada się m.in. na  zapewnienie konsumentom dostępu do bezalkoholowych wariantów piw Grupy Carlsberg. Strategia ta została stworzona we współpracy z wiodącymi światowymi ekspertami, w tym z WWF oraz Carbon Trust. Jest zgodna z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG’s).

Carlsberg Polska to jeden z trzech największych producentów piwa w Polsce, a jego udziały w rynku w 2018 roku wyniosły 19,4 proc.(wartościowo).

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Oprócz tego w 2006 roku w Poznaniu powstało Centrum Usług Wspólnych Carlsberg Polska. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Beata Ptaszyńska-Jedynak RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.