REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Carlsberg rośnie ponad rynek

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-03-2014, 14:22
Carlsberg rośnie ponad rynek
Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska /fot. Carlsberg

Gdy rynek piwa w Polsce w ubiegłym roku spadł o około 2 proc., Carlsberg Polska osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 5,3 proc. pod względem ilościowym i ponad 6 proc. wartościowo. - W 2013 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek, osiągając najwyższe w historii firmy udziały ilościowe na poziomie 20 proc., co stanowi wzrost o 1,5 p.p. i wartościowe 19,4 proc. - wzrost o 1,6 p.p. - powiedział Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

REKLAMA

Prezes Bławat zaznaczył, że prognozy firmy na 2013 roku zakładały wzrost sprzedaży o 2-3 proc. - Udało się osiągnąć znacznie więcej. O ile w prognozach wzrostu na 2012 roku zakładaliśmy zwiększenie sprzedaży o 15 proc. i to udało się zrealizować, tak w roku ubiegłym nasze prognozy udało się znacznie przekroczyć - zauważa szef Carlsberg Polska.

Prezes podkreśla, że dla branży był to rok spadków na poziomie 2 proc., wg GUS. - Jedną z głównych przyczyn takiego wyniku było bardzo późne i zbyt gorące lato, drugą z kolei - nadal znaczny spadek optymizmu konsumenckiego, wg grupy badawczej IPSOS, i związanych z nim wydatków. Mimo ujemnych wyników, jakie zanotowała branża, dla Carlsberg Polska rok 2013 był rokiem wzrostów udziałów rynkowych i dalszego umacniania pozycji marek - zaznacza Tomasz Bławat.

Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone innowacje produktowe, które ożywiły rynek i stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie. Jest to także zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby - mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Wzkazuje, że sprzedaż poszczególnych marek należących do firmy rosła jeszcze bardziej. Harnaś zanotował wstrost sprzedaży o 13 proc., Kasztelan Niepasteryzowany o 28 proc., a Okocim o 13 proc.

Carlsberg Polska wyprodukował w 2013 roku 7 milionów hl piwa. W skali kraju wyprodukowano łącznie 37,2 mln hl piwa.

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 20% (dane za rok 2013), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu, zaś łączne zatrudnienie wynosi ok. 1300 pracowników.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jhgkj 15-12-2014, 21:59:
kłania się czytanie ze zrozumieniem
  • R 04-03-2014, 15:08:
@ Katrin. Dzienx. Każdy może się pomylić
  • katrin 04-03-2014, 14:50:
Do redakcji: Czy w tytule nie ma błędu: spadek rynku piwa o 20% w 2013 ???

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH