Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Carlsberg zmienia kolor na czerwony i wprowadza piwo w tym kolorze

Z okazji rocznicy zmiany barw klubowych Liverpool FC na czerwony, marka Carlsberg także zmienia barwy i wprowadza limitowaną edycję piwa Carlsberg Red Barley, specjalnie uwarzonego dla fanów klubu.

Carlsberg zmienia kolor na czerwony i wprowadza piwo w tym kolorze
fot. materiały prasowe

Drużyny w czerwonych barwach wygrywają częściej – to przekonanie skłoniło Bill’a Shankly’ego, menedżera Liverpool FC, do podjęcia decyzji o zmianie koloru szortów i skarpet zawodników z białych na czerwone. Zmiana ta poprzedziła pasmo sukcesów klubu.

Aby uczcić ten historyczny moment oraz trwające od 26 sezonów partnerstwo Liverpool FC i piwa Carlsberg, marka przygotowała dla fanów klubu po raz kolejny coś specjalnego – limitowaną edycję piwa Carlsberg Red Barley. W Laboratorium Carlsberga w Kopenhadze piwowarzy i naukowcy browaru opracowali recepturę piwa na czerwonym słodzie jęczmiennym, które jest całe czerwone – od etykiety, przez butelkę, po jej piwną zawartość.

- Kiedy nasz szef, Bill Shankly, powiedział nam, że od teraz będziemy występować cali na czerwono, 100% piłkarzy poparło tę decyzję, a czas pokazał, że był to świetny ruch. Bill wierzył, że kolor czerwony sprawi, iż będziemy wyglądali jakbyśmy miel po 7 stóp wzrostu, a to dawało nam poczucie siły. Od tego czasu czerwony strój Liverpoolu stał się ikoną w świecie piłkarskim – powiedział Ian St. John, legendarny napastnik Liverpoolu, który zagrał w ponad 300 meczach klubu.

Bill Shankly nie był jedyną osobą, która uważała, że drużyny w czerwonych barwach odnoszą większe sukcesy. Już wcześniej naukowcy i badacze sprawdzili, że zawodnicy w czerwonych strojach wygrywają częściej – to psychologiczny efekt noszenia ubrań w kolorze, który od zawsze symbolizował dominację i wysoki status społeczny.

- Wyniki badań pokazują, że w rozwoju dyscyplin i zawodów sportowych kolor czerwony był postrzegany jako dominujący. Noszący ten kolor zawodnicy czuli przewagę wobec swoich konkurentów, a drużyny w czerwieni były podczas rozgrywek bardziej pewne siebie – uważa Russel Hill, profesor antropologii ewolucyjnej na Uniwersytecie Durham, który prowadził badania nad wpływem koloru czerwonego w sporcie.

Carlsberg Red Barley o zawartości alkoholu 4,6% z limitowanej edycji ma czerwoną barwę dzięki użyciu odmiany jęczmienia, który jest naturalnie czerwony. Został on wyhodowany przez ekspertów z Laboratorium Carlsberga w Kopenhadze.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    czerwone piwo RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Red Barley RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.129.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.