Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Branża alkoholi w 2019 r. - wulkan wydarzeń i emocji

To co działo się w branży alkoholi w 2019 roku można chyba podsumować stwierdzeniem – wulkan wydarzeń. Mieliśmy bowiem do czynienia z różnego rodzaju sporami, przejęciami, zmianami personalnymi w firmach, a także crowdfundingiem, który pokochały mniejsze firmy. Gorących emocji dostarczyły też rządowe pomysły nowych podatków dla branży. Silnie rozwinął się też trend sprzedaży piw i win bezalkoholowych.

Casualowy piątek: Branża alkoholi w 2019 r. - wulkan wydarzeń i emocji
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Zachęcamy do odwiedzenia Strefy Premium portalspozywczy.pl i przeczytania pełnego podsumowania wydarzeń w branży alkoholi w 2019 roku pt. "Podsumowanie 2019 r. w branży alkoholi – ciekawostki, trendy, spory, podatki, przejęcia, zmiany"

Spory dotyczyły m.in. wysokości akcyzy, a w polemikę weszły branża piwna i branża spirytusowa. Pojawił się też spór o tzw. małpki, czyli alkohole w butelkach o małych pojemnościach, a w spór weszły branża spirytusowa z branżą piwną na temat prowadzonych badań. „Małpki” stały się też przedmiotem sporej polemiki branży z rządem w kwestii planowanego podatku od alkoholi w butelkach o małych pojemnościach. Spory o małpki pojawiły się też między poszczególnymi branżami alkoholi – spirytusową, winiarską i piwną. Z kolei z przejęciami mieliśmy do czynienia w branży piwnej i winiarskiej.

Branża alkoholowa chętnie korzystała też z crowdfundingu, czyli finansowania społecznościowego, które staje się coraz popularniejsze w Polsce i przyspiesza. Z crowdfundingu z sukcesem skorzystały w tym roku m.in. m.in. Browar Pinta, Mazurska Manufaktura Alkoholi, Browar Jastrzębie czy Browar Brokreacja. Szerokim echem odbił się też crowfunding Janusza Palikota, który szukał inwestorów do rozbudowy biznesu w Browarze Tenczynek o linię produkcyjną do alkoholi mocnych, a konkretnie okowity.

Spory w branży 

Między branżą piwną a branżą spirytusową pojawił się spór o alkohole sprzedawane w małych butelkach, czyli tzw. małpki. W kwietniu firma Synergion opublikowała badania przeprowadzone na zlecenie branży piwowarskiej na temat tzw. małpek. Z badań wynikało, że codziennie w Polsce wódkę w butelkach o pojemności 100 i 200 ml, potocznie zwanych „małpkami”, kupuje 3 miliony osób, co rocznie daje liczbę ponad 1 miliarda małych buteleczek wódki. Z danych Synergiona wynikało też, że w 2017 roku wartość sprzedaży wódek małego formatu w Polsce wyniosła 6,95 mld złotych, a 60 proc. wolumenu segmentu ekonomicznego stanowią małe butelki.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    podatek akcyzowy RSS ALERT    /    podatek od małpek RSS ALERT    /    podatek cukrowy RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Bartezz 2020-02-03 17:36:31
    Twarde dane Nielsena i mięciutki jak kokolino sondaż, taaak. Po co cała ta dyskusja? Przecież flaszki z akcyzą są policzone co do sztuki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.