Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: miłość do whisky rozkwita

Whisky to jedna z najszybciej rosnących kategorii rynku alkoholi w Polsce, a nasz rynek jest też jednym z najszybciej rozwijających się na świecie. Polacy cały czas uczą się czym jest whisky i odkrywają jej nowe smaki. Rynek przeżywa w Polsce rozkwit, a perspektywy są obiecujące, bo... kto raz pokochał whisky ten będzie jej wierny.

Casualowy piątek: miłość do whisky rozkwita
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Polacy, a szczególnie millenialsi, przestawiają się na alkohole kategorii premium, a co za tym idzie sięgają po droższe i ciekawsze rodzaje alkoholi. Dane Nielsen za 2018 rok pokazują, że whisky to nadal jeden z najszybciej rosnących rynków wśród kategorii alkoholi – w minionym roku Polacy wydali na whisky ponad 2,3 mld zł, co dało wzrost sprzedaży o 11,5 procent. Potwierdzają to wyniki liderów rynku - sprzedaż whisky Brown-Forman, jednego z największych importerów alkoholi mocnych premium posiadającego takie marki, jak Jack Daniel’s, Woodford Reserve czy Finlandia Vodka, wzrosła o 17,2 procent.

- Rynek whisky przeżywa obecnie bardzo dynamiczny rozkwit – ten trend jest zauważalny już od kilku lat, a w minionym roku sprzedaż whisky w Polsce wzrosła o niemal 12 proc. Spodziewamy się dalszej rosnącej dynamiki sprzedaży, zwłaszcza w segmentach premium. To efekt spowodowany przez dwa główne czynniki: po pierwsze społeczeństwo się bogaci i dziś whisky jest w zasięgu większej liczby konsumentów – mówi Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce.

Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Kamilem Mrukiem w strefie premium: "Dyrektor Brown-Forman: wyróżnia nas podejście do biznesu i rodzinny charakter firmy (wywiad)"

- Po drugie zauważamy dziś silny trend, w którym polscy konsumenci przestawiają się na droższe i, co za tym idzie, lepsze alkohole. To jest kwestia ciekawości świata i chęci poznawania nowych doznań - dodaje.

I wskazuje, że polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie na świecie.

– Szacujemy, że do 2025 roku może on przekroczyć barierę 6 mln skrzynek, przez co może stać się porównywalny do rynku niemieckiego. Pozytywna dynamika wzrostu whisky jest odzwierciedleniem zmieniających się upodobań na krajowym rynku. Obecnie zauważamy coraz wyższy odsetek polskich zamożnych klientów, którzy poszukują marek premium oraz doświadczeń wokół różnorodnych kategorii produktowych – mówi też Kamil Mruk.

I podkreśla, że konsumenci coraz częściej doceniają smak, który w przypadku whisky jest bardziej kompleksowy, a paleta smakowa whisky amerykańskiej różni się od szkockiej czy irlandzkiej.

więcej informacji:

whisky RSS ALERT    /    whiskey RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    rynek whisky RSS ALERT    /    rynek whisky w Polsce RSS ALERT    /    Kamil Mruk RSS ALERT    /    Brown-Forman Polska RSS ALERT    /    Stilnovisti RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Colin Hampden-White RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.