Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Modna zrzutka na piwo

Browary rzemieślnicze w Polsce od czasu rozpoczęcia piwnej rewolucji rozwijają się bardzo szybko, a ostatnio przechodzą na wyższy etap ewolucji – potrzebują więcej kapitału na inwestycje i rozwój. Część z nich robi to za pomocą stosunkowo nowego sposobu finansowania rozwoju, a mianowicie tzw. crowdfundingu, czyli społecznościowej (internetowej) zbiórki pieniędzy.

Casualowy piątek: Modna zrzutka na piwo
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 28-02-2019, 12:58

Piwna społeczność 

- Rynek piwa kraftowego rozwija się teraz szybko i potrzebuje kapitału. Stąd zainteresowanie browarników crowdfundingiem. Autorzy nowych projektów liczą na to, że na fali mody na piwa rzemieślnicze znajdą inwestorów wśród entuzjastów dobrego piwa. Oprócz akcji oferują więc inwestorom dodatkowe benefity w postaci zniżek oraz gadżety takie jak podkładki pod piwo, otwieracze itd.  Można powiedzieć, że spotkały się dwie mody na crowdfunding i na browary rzemieślnicze – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pasiewicz, Partner Zarządzający z firmy doradczej Saski Partners.

- Finansowanie crowdfundingowe czy społecznościowe pozwala łączyć szerokie grona inwestorów, często entuzjastów danej branży z przedsiębiorcami szukającymi środków na rozwój działalności. Jednak wiąże się z dużym ryzykiem dla inwestorów. Większość projektów, które starają się o ten typ finansowania to przedsięwzięcia na wczesnym etapie rozwoju, czyli takie, których model biznesowy nie jest jeszcze zweryfikowany - dodaje.

Według firmy badawczej Nielsen w 2018 roku zaszły liczne zmiany na rynku piwa. Wciąż pojawiały się nowe browary, a kupujący mogli wybierać spośród 853 nowości, jednocześnie doszło do konsolidacji na rynku producentów. Według Nielsena w 2018 na rynku działało 318 browarów (mowa tu o sprzedaży detalicznej, czyli o 43 więcej niż rok wcześniej. Firma Nielsen podaje, że na taki wynik składa się coraz większa liczba dynamicznie rozwijających się małych browarów, ale również wycofywanie się graczy z rynku. Co ciekawe, wśród producentów, którzy opuścili nasz rynek są głównie ci zagraniczni. Wydarzeniem, które odbiło się dużym echem na rynku, było przejęcie przez Grupę Żywiec Browaru Namysłów.

- Obserwujemy również coraz większą profesjonalizację browarów, szczególnie tych, które rozpoczęły swoją działalność na początku piwnej rewolucji. Już w tym roku pojawią się piwa z nowego zakładu Browaru Pinta. Natomiast Doctor Brew wydzierżawił Browar Lwówek i ma wyłączone prawo do jego zakupu. Przykładów jest więcej, a często tak duże przedsięwzięcia są możliwe głównie dzięki przeprowadzanym z sukcesem akcjom crowdfundingowym. Polacy już nie tylko chcą pić piwo, ale również być częścią tej społeczności – czytamy w raporcie Nielsena.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    finansowanie firm RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    finansowanie inwestycji RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    Browar Pinta RSS ALERT    /    Browar Jastrzębie RSS ALERT    /    browar Brodacz RSS ALERT    /    Doctor Brew RSS ALERT    /    Tomasz Pasiewicz RSS ALERT    /    Saski Partners RSS ALERT    /    Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Ziemowit Fałat RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    Jakub Niestrój RSS ALERT    /    Tomasz Chołast RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.