Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Nastał czas win musujących. Prosecco góruje nad szampanem

Furorę w Polsce, podobnie jak za granicą, robią wina musujące. Odnotowują one najszybszy wzrost. A wszystko za sprawą prosecco, po które polscy konsumenci bardzo chętnie sięgają, zwłaszcza w okresie świątecznym oraz podczas szampańskiej zabawy sylwestrowej. Polacy wydają na wina musujące niemal pół miliarda złotych rocznie.

Casualowy piątek: Nastał czas win musujących. Prosecco góruje nad szampanem
casualowy piątek
fot. unsplash

Jak podaje Nielsen, wina segmentu prosecco przekroczyły 1/3 udziałów kategorii win musujących. Sprzedaż prosecco w całym kraju wzrosła o 57 proc rdr., zaś win asti, cava, lambrusco i sekt wzrosła o 26 proc. w ciągu ostatniego roku. Natomiast szampan zanotował wzrost sprzedaży o 6 proc. 

– W ciągu ostatnich 12 miesięcy do października 2019 Polacy wydali 478 mln PLN na wina musujące, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oznacza to 20 procentowy wzrost wydatków. Najszybciej rosnącym segmentem jest prosecco (+53,5% rok do roku), które stanowi 36% wartości win musujących. Hiszpańska Cava, obecnie drugi najszybciej rosnącym segmentem w kategorii, w okresie listopad 2018- październik 2019 odnotowała 36,2 procentowy wzrost wartości. Natomiast francuski Champagne z wartością sprzedaży równą 19,8 mln PLN stanowi 4,2% wartości win musujących i w porównaniu do ubiegłego roku odnotował on 6-procentowy wzrost wartości – analizuje Anna Anasik, Client Consultant w firmie Nielsen.

Popularność prosecco oraz wielkie perspektywy rozwoju win musujących dostrzega także Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki oraz członek zarządu Henkell Freixenet Polska.

– Wg mojej oceny największe perspektywy w najbliższych latach ma właśnie kategoria win musujących. To w tej kategorii będzie się rozgrywać bardzo wiele. Dla obserwatorów rynku nie jest tajemnicą, że kategoria win musujących pozostaje w Polsce jak i na świecie pod dużym wpływem prosecco. To wina prosecco generują największe wzrosty stając się tym samym siłą napędową rynku win musujących. Przez ostatnie 10 lat światowy rynek prosecco urósł z 91,1 milionów butelek do 379,4 milionów butelek (2018 r - IWSR). W Polsce ta dynamika w ciągu ostatnich 5 lat jest jeszcze bardziej imponująca. Od lat skrupulatnie analizujemy trendy rynkowe w Polsce i na świecie, dlatego nie jest to dla nas zaskoczeniem – ocenia.

Sprzedaży wspomnianych trunków sprzyja okres świąteczny oraz wszelkie przyjęcia związane z celebracją przywitania nowego roku.

– Grudzień jest to niezwykle ważny miesiąc dla sprzedaży win musujących, które dla wielu osób są nieodłącznym elementem świąt. Wina musujące to najbardziej sezonowa kategoria w całym koszyku alkoholowym. Wartość sprzedaży w grudniu 2018 odpowiadała za aż 19,8% sprzedaży kategorii zrealizowanej w ciągu całego roku – tłumaczy Anna Anasik, Client Consultant w firmie Nielsen.

Czytaj również: 8 najważniejszych trendów na rynku wina w Polsce (analiza)

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

casualowy piątek RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    prosecco RSS ALERT    /    szampan RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    wina musujące RSS ALERT    /    rynek win musujących RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.