Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: obraz branży alkoholi – spory, przejęcia, zmiany i crowdfunding

Obraz jaki wyłania się po przyjrzeniu się tegorocznym wydarzeniom w polskiej branży alkoholi można nakreślić kilkoma słowami – spory, przejęcia, zmiany personalne (jedna zmiana nazwy) i crowdfunding. Co ciekawego wydarzyło się w branży w tym roku?

Casualowy piątek: obraz branży alkoholi – spory, przejęcia, zmiany i crowdfunding
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Zachęcamy do przeczytania pełnego podsumowania wydarzeń w branży alkoholowej pt. "Branża alkoholi po ośmiu miesiącach 2019 – podsumowanie wydarzeń" w strefie premium.

Tegoroczny spory dotyczyły np. wysokości akcyzy, a w polemikę weszły branża piwna oraz branża spirytusowa. Pojawił się też spór o tzw. małpki, czyli alkohole w butelkach o małych pojemnościach, a spór dotyczył przeprowadzonych badań. Tu również spierały się branża spirytusowa z branżą piwną. Kolejny spór dotyczył już samej tylko branży piwnej, gdzie mniejsze browary oprotestowały wykorzystywanie nazwy „piwa kraftowe” przez duże koncerny.

Przejęcia pojawiły się w branży piwnej i branży winiarskiej. Branża alkoholowa chętnie korzystała też w tym roku z crowdfundingu, czyli finansowania społecznościowego, które staje się coraz popularniejsze w Polsce i przyspiesza. Z crowdfundingu skorzystały w tym roku m.in. Browar Pinta, Mazurska Manufaktura Alkoholi, Browar Brokreacja, Browar Brodacz czy Browar Górniczo-Hutniczy.

Spór o małpki

Między branżą piwną a branżą spirytusową pojawił się spór o alkohole sprzedawane w małych butelkach, czyli tzw. małpki. W kwietniu firma Synergion opublikowała swoje badania – przeprowadzone na zlecenie branży piwowarskiej – na temat tzw małpek. Z badań wynikało, że codziennie w Polsce wódkę w małych butelkach o pojemności 100 i 200 ml, potocznie zwanych „małpkami”, kupuje 3 miliony osób. Rocznie daje to liczbę ponad 1 miliarda małych buteleczek wódki sprzedawanych Polakom. Z danych Synergiona wynika też, że w 2017 roku wartość sprzedaży wódek małego formatu w Polsce wyniosła 6,95 miliarda złotych. Z kolei 60 proc. sprzedanego wolumenu segmentu ekonomicznego stanowią małe butelki.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 66.249.64.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.