Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: obraz branży alkoholi – spory, przejęcia, zmiany i crowdfunding

Strona 2 z 9

Z badaniem tym i danymi w nim zawartymi nie zgodził się jednak Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który ocenił, że badania Synergiona są dwukrotnie zawyżone, czego dowodem są m.in. twarde dane firmy badawczej Nielsen.  ZP PPS, opierając się na danych firmy badawczej Nielsen podał, że rocznie sprzedanych zostało w Polsce w 2018 roku 510 milionów sztuk wódek małych formatów. - Rynek wódek małych formatów wzrósł w 2018 roku i około trzy procent, a z twardych danych firmy Nielsen wynika, że roczna sprzedaż małych formatów wyniosła w 2018 roku w Polsce 510 miliona sztuk, z czego butelek o pojemności do 90 ml wyniosła 18,5 mln sztuk, 100 ml – 284,5 mln sztuk, a 200 ml – 207 mln sztuk. Dlatego przedstawione badanie Synergion ma się nijak do danych Nielsena. Skąd zatem wziął się jeden miliard małych formatów kupionych rocznie? – polemizował z przedstawicielami firmy Synergion, Ryszard Woronowicz, rzecznik prasowy ZP PPS.

Spór o nazwę "piwa kraftowe" 

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych zaprotestowało w lutym przeciwko nazywaniu piwami kraftowymi piw dużych koncernów. Postrzega to jako nieuczciwe wobec browarów rzemieślniczych oraz dezorientujące i mogące wprowadzać w błąd konsumentów. - W związku z pojawieniem się w jednej z sieci handlowych standów wielkiego koncernu piwowarskiego prezentującego ofertę piw koncernowych pod dużym napisem „piwa kraftowe”, w imieniu browarów skupionych w Polskim Stowarzyszeniu Browarów Rzemieślniczych pragniemy niniejszym stanowczo zaprotestować przeciwko takim praktykom rynkowym, które postrzegamy jako nieuczciwe wobec browarów rzemieślniczych oraz dezorientujące i mogące wprowadzać w błąd konsumentów - pisał w oświadczeniu Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.

- Od lat 90-tych ubiegłego wieku koncerny piwowarskie konsekwentnie konsolidowały rynek piwowarski. Niestety nie szło to w parze z budowaniem przez nich różnorodnej oferty piw, a wręcz przeciwnie, koncerny zdominowały rynek jednym stylem piwa, tzw. eurolagerem. Określenie piwa kraftowe pojawiło się w potocznym języku miłośników piwa wraz z pojawieniem się w Polsce tzw. piwnej rewolucji, czyli powstania i dynamicznego rozwoju małych browarów rzemieślniczych. To małe i niezależne browary rzemieślnicze, stając w opozycji do jednakowych, przemysłowych piw pochodzących z koncernów piwowarskich, zaproponowały różnorodne stylistycznie, ciekawe, wykonane rzemieślniczymi metodami piwa – podkreślało PSBR. I wskazywało, że  określenie piwa kraftowe, będące bezpośrednią kalką językową angielskiego wyrażenia craft beers (w słowniku języka polskiego nie ma wyrazu „kraftowy”) stało się synonimem określenia piwa rzemieślnicze (z ang. craft – rzemiosło, rzemieślniczy). - Określenie to zostało wprowadzone do potocznego języka przez miłośników piw rzemieślniczych i same browary rzemieślnicze. To browary rzemieślnicze i ich konsumenci zapracowali na renomę piw kraftowych i spopularyzowali to określenie na rynku. Wśród konsumentów piwa, rozumienie określenia piwa kraftowe jest jednoznaczne – podano w oświadczeniu.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.194.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.