Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: obraz branży alkoholi – spory, przejęcia, zmiany i crowdfunding

Strona 4 z 9

W lipcu między branżą piwa a branża spirytusową pojawił się kolejny spór. Tym razem o podatek akcyzowy. Branża piwna wyraziła zdanie, że naciski branży spirytusowej w sprawie zmian w akcyzie wywołają załamanie rynku piwa i wysoki wzrost konsumpcji wódki. - Jako przedstawiciele trzech organizacji sektora piwowarskiego, reprezentujących wszystkie kategorie polskiego rynku piwa – od browarów rzemieślniczych, poprzez browary regionalne po największych producentów, ze zdumieniem i niepokojem obserwujemy postulaty wysuwane przez producentów wódki, których celem jest głęboka destabilizacja branży piwowarskiej oraz polskiego systemu podatkowego – napisali w oświadczeniu przedstawiciele trzech organizacji branży piwowarskiej. Z kolei Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Stowarzyszenie Polska Wódka wydały oświadczenie w imieniu branży spirytusowej wobec „bezpodstawnych oskarżeń kierowanych przez branżę piwowarską, mających na celu obronę preferencyjnych zasad opodatkowania piwa akcyzą”. Branża spirytusowa opowiada się za zrównaniem podatku akcyzowego dla poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych, w tym piwa, bo obecnie obowiązujące w Polsce zasady obliczania podatku akcyzowego w sposób wyraźny preferują kategorię piwa. 

Spór o „Jacka”

W sierpniu na światło dzienne wyszedł kolejny spór. Tym razem międzynarodowy. Amerykańska spółka Jack Daniel's Properties, producent kultowej whiskey, żąda usunięcia słowa "Jack" z butelek polsko-szkockiej whisky Jack Strong. „rzeczpospolita” podała, że amerykański producent zarzuca polskiemu producentowi, wrocławskiej spółce Akwawit SA, naruszenie jego pięciu unijnych oznaczeń, w tym słownego znaku Jack Daniel's. Domaga się też zaprzestania używania oznaczenia słownego Jack Strong na butelkach i materiałach promocyjnych. Na razie nie ma żądania finansowego, ale jest tzw. żądanie informacyjne dotyczące skali sprzedaży polskiej whisky. Pełnomocniczka pozwanej spółki odpowiada, że przeciętnemu konsumentowi w Polsce Jack Strong kojarzy się przede wszystkim z postacią Ryszarda Kuklińskiego i tytułem filmu o tej postaci. Identyfikacja marki Jack Strong ma nawiązywać do polskiej tradycji. Według polskiej spółki znaki whiskey Jack Daniel’s nie mają statusu renomowanego a ich właściciel nie udowodni renomy.

Koniec sporu o Sophię

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.