Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Piwa rzemieślnicze to nie moda, a rewolucja, która wywróciła stary porządek

Rośnie fascynacja Polaków piwami rzemieślniczymi. Nasz kraj jest jednym z najbardziej rozwiniętych na świecie rynków, jeśli chodzi o liczbę dostępnych stylów piwnych. Według danych bloga Piwna Zwrotnica w minionym roku 243 działające w Polsce browary wypuściły na rynek rekordową liczbę co najmniej 2013 nowych piw w ponad 60. stylach piwnych.

Casualowy piątek: Piwa rzemieślnicze to nie moda, a rewolucja, która wywróciła stary porządek
casualowy piątek
fot. unsplash.com

Wpływ na rozwój i popularność piw rzemieślniczych mają coraz częstsze otwarcia barów z kranami, z których są lane piwa kraftowe oraz liczne piwne festiwale. Warto dodać, że na początku kwietniu tego roku po raz 10. wystartuje Warszawski Festiwal Piwa, który według prognoz organizatorów przyciągnie ok. 20. tyś miłośników piwa.

– Podczas najbliższej edycji swoje piwo zaprezentuje około 60. browarów i importerów. Szacujemy, że z ok. 400. nalewaków poleje się ponad 800 różnych piw. Spodziewamy się ok. 20. tys. gości – mówi Paweł Leszczyński, organizator WFP.

Można zatem stwierdzić, że w Polsce nastała moda na piwa rzemieślnicze.

– Moim zdaniem piwo rzemieślnicze to nie moda, która zaraz przeminie, ale rewolucja, która wywróciła stary porządek i na zawsze zmieniła postrzeganie smaku piwa. Może nie była to rewolucja krwawa i gwałtowna, ale nastąpiła i możemy się do niej tylko zaadaptować – mówi Leszczyński.

– Oczywiście to część większej historii, którą nazywam bardziej świadomym konsumpcjonizmem, bo próbujemy zwracać uwagę nie tylko na smak, ale też na inne rzeczy, takie jak lokalność i unikalność. Masowa dostępność i niska cena już nie są wartością. Na rynku pojawiło się miejsce dla lokalnych wytwórców, którzy mogą produkować piwa, nie opierając się na statystyce i marketingu, ale produkując po prostu takie piwo, jakie sami chcieliby wypić. Już nie stajemy przed wyborem, jakie opakowanie wybrać, bo jego zawartość jest taka sama, ale możemy kierować się własnym gustem. To na początku trudne, ale z czasem daje wiele satysfakcji – dodaje.

Uwarzenie doskonałego piwa

Zainteresowanie piwami rzemieślniczymi w dużej mierze wynika z rosnących wymagań konsumentów co do piwa, jego rodzaju, jakości i smaku. Zatem uwarzenie doskonałego piwa jest sporym wyzwaniem dla producentów piw rzemieślniczych.

– Nie ma dobrej definicji piwa rzemieślniczego i to, że dany browar tak się określa, nie musi nic oznaczać. A piwo rzemieślnicze, tak jak regionalne, to pojęcie raczej marketingowe. Próba stworzenia produktu premium (na tym polegał np. premium pils), który jest najsmaczniejszy i produkowany z najlepszych surowców. Z drugiej strony nie ma innej, dobrej nazwy na to, co się właściwie dzieje. A główna zmiana polega na tym, że na rynku pojawili się pasjonaci, którzy bardzo szybko się uczą i mają świetną frajdę ze swojej pracy. Ich celem jest uwarzenie idealnego piwa. To oni kształtują trendy, którymi inni podążają. Popełniają błędy, ale też wiele się na nich uczą. Dla nich klient nie jest już bioniczną naroślą wokół portfela, ale nadaje sens ich pracy. Kupując dane piwa oddaje na nie głos. Na ten smak, ale też i filozofię, którą reprezentuje piwowar – wyjaśnia Paweł Leszczyński.

więcej informacji:

piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    Paweł Leszczyński RSS ALERT    /    Warszawski Festiwal Piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piw rzemieślniczych RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kkn 2019-03-23 08:13:16
    Bo życie za krótkie żeby pić w kółko kiepskie piwo

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.