Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Piwo lubi dobrą pogodę

Według raportu domu mediowego Starcom w ubiegłym roku najpopularniejszą formą spędzania wolnego czasu dla ponad połowy Polaków w majówkę było grillowanie i piknikowanie (54 proc), które idealnie komponują się ze smakowaniem przeróżnych alkoholi. Tu z kolei liderem zestawienia było piwo (wskazało je 59 proc. respondentów). Dalej znalazły się: wódka (27 proc.), wino (22 proc.), drinki (19 proc.). Czy piwo zdominuje wybory konsumenckie w majówkę również w tym roku?

Casualowy piątek: Piwo lubi dobrą pogodę
fot. unsplash.com

Długi weekend majowy to tradycyjny początek sezonu dla browarników, producentów lodów i grillowych przysmaków, którzy od dawna przygotowują pod tym kątem swoją ofertę i kuszą promocjami.

– Piwny sezon, zwyczajowo rozpoczynający się długim weekendem majowym, wymaga od nas solidnych i odpowiednio wczesnych przygotowań. Musimy tak rozłożyć siły, aby w tych najważniejszych z naszego punktu widzenia miesiącach roku na sklepowych półkach nie zabrakło piw z naszego portfolio, wśród których znajdują się te najchętniej wybierane przez polskich piwoszy, jak na przykład Żubr czy Tyskie – mówi Joanna Kwiatkowska, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.

– Oczywiście kluczowym elementem przygotowań do nowego sezonu jest „uszycie” jak najbardziej atrakcyjnej oferty, czyli takiej, która odpowiada oczekiwaniom i gustom wielbicieli chmielowego trunku. Z jednej strony nie może w niej zabraknąć lagerów, po które wciąż chętnie sięga największa część polskich piwoszy, z drugiej zaś powinny się w niej znaleźć propozycje z segmentu specjalności, piwa bezalkoholowe i piwa czeskie, które od dobrych kilku sezonów cieszą się szczególnym zainteresowaniem konsumentów – dodaje.

Początek piwnego sezonu

Słoneczne i ciepłe dni sprzyjają sięganiu po piwo. Zdaniem Joanny Kwiatkowskiej to właśnie pogoda wyznacza start i początek sezonu piwnego oraz wpływa na wyniki sprzedażowe browarów.

– Piwo lubi dobrą pogodę. To ona, nie zaś konkretne daty kalendarzowe, wyznacza start i koniec „sezonu na piwo”. Generalnie sprzedaż piwa zauważalnie rośnie wraz z temperaturą za oknem i utrzymuje się na wysokim poziomie tak długo, jak długo jest ciepło i słonecznie - bywa, że i do października. Z naszych danych wynika, że w okresie od kwietnia do września sprzedajemy około 60 proc. całego rocznego wolumenu. Lata, w których mają miejsce duże wydarzenia sportowe odbywające się w miesiącach letnich, a do takich należą na przykład mistrzostwa świata w piłce nożnej, wypadają pod tym względem jeszcze lepiej – tłumaczy.

więcej informacji:

Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Asahi Group RSS ALERT    /    Joanna Kwiatkowska RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    Majówka RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    piwo bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Łukasz 2019-04-29 15:19:18
    To artykuł? To reklama!
  • PradawnyZnawca 2019-04-30 23:09:24
    Piwo lubi dobra pogodę, a pogoda dobre piwo. Najbardziej zatem Perłe. Swietny browar na majówkowe wyczyny :)
    • troy 2019-05-23 19:15:42
      Na 100 procent się zgadzam, moje ulubione :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.156.58
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.