Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: polski cydr może stać się naszą dumą narodową

- Rynek cydru jest bardzo trudny. Konsumentom brakuje wiedzy na temat tego trunku, a przez to oceniają kategorię przez pryzmat produktów, które do niej nie należą, jak napoje piwne z dodatkiem soku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Monika Bierwagen, prezes spółki JRBB, producenta cydrów.

Casualowy piątek: polski cydr może stać się naszą dumą narodową
casualowy piątek
Fot. Shutterstock

W naszym kraju cydr ciągle jest mylnie postrzegany przez konsumentów, przez co pozostaje ciężką kategorią do działania dla producentów. Polskie jabłka i cydry są doceniane bardziej poza granicami niż w samej Polsce.

– Biorąc to pod uwagę, nie powinny nikogo dziwić spadki udziału cydrów w rynku alkoholi z roku na rok. Niemniej patrząc globalnie, wydaje się to tylko trendem lokalnym, specyficznym dla Polski i jednak przejściowym, ponieważ światowy rynek cydru intensywnie rośnie. Zgodnie z analizami Allied Market Research do 2023 roku możemy spodziewać się w skali globalnej wzrostu 6,1 proc. rdr, a wartość rynku cydru osiągnie 16,252 mln dolarów. To najbardziej spektakularny wzrost na dzisiejszym rynku alkoholowym. Zadajmy więc sobie pytanie, dlaczego mając tak silną pozycję polskiego jabłka oraz jakościowego wizerunku producenta alkoholu, nie potrafimy tego wykorzystać jako kraj – zastanawia się Monika Bierwagen.

Cudze chwalicie, polskiego nie znacie

Wspomniane prognozy sprawiają, że wśród pasjonatów cydru, jakimi są twórcy spółki JRBB, rodzi się głęboka wiara w sukces polskiego cydru w skali światowej. 

– Wierzmy, że polski cydr może stać się naszą dumą narodową. Napojem alkoholowym, który nie tylko sami pijemy z przyjemnością, ale który lubi cała Europa a może nawet świat – stwierdza Monika Bierwagen.

Zatem biorąc pod uwagę rozwój tej kategorii na świecie i pozycje polskiego jabłka, warto może postawić na eksport polskiego cydru.

– O eksporcie łatwiej mówi się niż robi. Obecnie prowadzimy wiele rozmów zarówno w Europie jak i na innych kontynentach, w tym w Azji, Ameryce Północnej i Południowej. O wizerunek Polski jako producenta alkoholi trzeba dumnie walczyć. A wracając do polskich konsumentów, może ponownie sprawdzi się maksyma „Cudze chwalicie, polskiego nie znacie” i polskie cydry zostaną docenione przez rynek lokalny dopiero wtedy, jak już zdobędą świat – dodaje pani prezes.

HoReCa ambasadorem cydru

Zdecydowanie dużo lepiej niż rynek detaliczny przez producentów cydru jest odbierany rynek gastronomiczny.

– Mocno wierzymy w rynek HoReCa. Uważamy, że jest to najlepszy sposób na budowanie kultury konsumpcji cydrów w Polsce. Gastronomia zawsze była otwarta na nowości, a nasza kategoria nadal powinna być rozpatrywana jako takowa. W HoReCe stawia się przede wszystkim na jakość, a przez to nie jest to wybór wyłącznie cenowy. Oprócz tego w gastronomii liczy się wiedza o oferowanych produktach, którą restaurator dzieli się z klientem, a to z kolei buduje relacje z producentem – ocenia Monika Bierwagen.

więcej informacji:

JRBB RSS ALERT    /    Monika Bierwagen RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    cydrownie RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT    /    rynek cydru w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Kubanek 2019-06-07 09:04:36
    Słyszę ten bełkot od dawna. Niech w końcu nasi producenci wezmą przykład z producentów z Anglii czy Irlandii i niech zaczną produkować dobrej jakości cydr, w dobrej cenie. Bo póki co, to mamy raptem 1-2 producentów, którzy robią na poziomie. Większość produktów, które piłem smakuje jak "pryta lux". Z taką jakością i takimi cenami, cydr nigdy nie zdobędzie popularności w tym kraju. Zresztą, Polacy i tak wolą małpki czy whisky, względnie piwo.
    • asd 2019-06-08 18:00:16
      W Polsce cydr produkuje się z jabłek deserowych, a jabłka deserowe nie są surowcem do produkcji cydru. Dlatego jest, jak jest, a ponadto procedury prawne produkcji i wprowadzania do obrotu są takie, żeby się odechciało.
  • Ireneusz 2019-06-07 12:13:42
    Dwa dni temu miałem gości z Finlandii. Panie poprosiły o cydr. Gdy potem zapytałem jak smakował, odpowiedziały, bez entuzjazmu, że jak sok. Więc może się zachwycać sobą samymi (często spotykanba postawa w polskim przemyśle spożywczym), zacznijmy słuchać klientów
    • Kubanek 2019-06-29 12:41:43
      Z mojego doswiadczenia smakowego, w Polsce produkuje sie wyroby cydropodobne. Jeszcze perry da sie jakos pic ale do cydrow angielskich czy irlandzkich, nasze belty sie nie umywaja. Glownie dlatego, ze cydry powinny byc wytwarzane z odpowiednich jablek przez samych rolnikow a nie firmy, ktore wytwarzaja sredniej jakosci produkty alkoholowe

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.