Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: polskie wina owocowe przestały być „jabolami”

Wiele lat temu nad polskimi winami owocowymi ciążyła tzw. „klątwa jabola”, czyli łatka tanich sikaczy owocowych chętnie kupowanych przez tzw. „element społeczny”. Jednak to się już zmieniło, a w Polsce nie tylko produkuje się dobre wina gronowe, ale też dobrej jakości wina owocowe, a rynek ten ma przed sobą niezłe perspektywy.

Casualowy piątek: polskie wina owocowe przestały być „jabolami”
casualowy piątek
fot. pixabay.com

Polacy znacząco  zmienili swoje zachowania zakupowe w segmencie win. Rosnące dochody, m.in. za sprawą programu 500+ czy wzrostu wynagrodzeń, spowodowały wzrost siły nabywczej Polaków, którzy wcześniej preferowali produkty tańsze. W roku 2018 zaczęli kupować już wina ze średniej półki, a zmiana ta odbiła się na segmencie tych tanich win owocowych, który odnotował duże spadki i powoli się kończy.

Zachęcamy do przeczytania całego tekstu o winach owocowych w Strefie Premium: "Polskie wina owocowe to już nie „jabole” i mogą zwiększyć udział w całym rynku wina"

Dla win owocowych konieczna jest głęboka rekonstrukcja definicji produktu, który stał się na miarę polskich owoców produktem wyłącznie ze świeżych soków owocowych bez jakichkolwiek dodatków. To przywróci tożsamość tego produktu i z czasem konsumentów, ale już inną ich grupę. Wyzwanie takie podjęła m.in. Grupa Ambra, która stworzyła i wprowadziła w tym roku na polski rynek nową markę polskich win owocowych Winiarnia Zamojska. Ambra stworzyła wina z regionalnych odmian owoców: gruszek, wiśni, malin, porzeczek i jabłek.

Czy takie wina można nazywać winami? - Oczywiście, że wina te można nazywać winami, bo jeżeli owoc sfermentowany jest co najmniej w 80 proc. to wtedy możemy nazywać te wina nazwą owoców, czyli właśnie np. wino wiśniowe, czy z czarnej porzeczki.  W Polsce mamy jeszcze słabe te definicje i słabą ich ochronę, a np. wino gronowe jest chronione definicją bardzo restrykcyjnie, a my staramy się też żeby tak było w przypadku wina owocowego, bo to da konsumentom i producentom jasny korytarz produkcyjny co jest tym produktem – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Ambra chce wejść w ten temat od strony potencjałów natury i widzimy, że potencjały owoców regionalnych są ogromne m.in. dzięki temu, że konsument win w Polsce, ale nie tylko w Polsce - z trzech elementów czy też DNA wina tzn. owocowość, aromatyczność i kwasowość – najbardziej poszukuje aromatów i owocowości. Nawet degustując wina opisujemy je i posługujemy się językiem i nazwami innych owoców np. mówimy o nutach wiśniowych, brzoskwiniowych czy owocach lasu, a w winach owocowych mamy te smaki owocowe w czysto pierwotnej postaci. Dlatego wierzymy, że winiarstwo owocowe potraktowane od DNA to jest zupełnie inna rzeczywistość - dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina owocowe RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    perspektywy rynku wina RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.