Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Whisky coraz częstszym wyborem Polaków (wywiad)

Zdaniem analityków firmy Nielsen Polacy coraz więcej wydają na alkohol. Wyraźnie widać to w segmencie alkoholi mocnych, gdzie do najszybciej rosnących kategorii należą gin, rum i whisky. Postanowiliśmy skupić się na ostatnim z wymienionych trunków. O rynku whisky w Polsce i preferencjach konsumenckich rozmawiamy z Agnieszką Radziszewską, Senior Brand Manager Chivas Regal w Wyborowa Pernod Ricard.

Casualowy piątek: Whisky coraz częstszym wyborem Polaków (wywiad)
casualowy piątek
fot. unsplash

Portalspozywczy.pl: Jak ocenia Pani rynek whisky w Polsce?

Agnieszka Radziszewska, Senior Brand Manager Chivas Regal: Whisky staje się coraz częstszym wyborem Polaków, którzy poszukują wysokiej jakości alkoholu o wysublimowanym smaku i wyjątkowych aromatach. Według danych Nielsena sprzedaż wolumenowa whisky w całej Polsce za ostatni rok obrotowy wzrosła o 15% i obecnie jest drugą największą kategorią wśród alkoholi mocnych. Dlaczego tak się dzieje? Zmienia się nasz styl życia, chętniej podróżujemy i poznajemy nowe kultury. Wraz ze wzrostem naszej świadomości, rosną nasze oczekiwania. Zwracamy uwagę na pochodzenie i sposób produkcji whisky, na jej rocznik czy beczkę w jakiej leżakowało. Zaczynamy interesować się trunkami z wyższej półki. Dzięki szerokiemu portfolio Chivas Regal, każdy może znaleźć whisky taką, jaka odpowiada jego potrzebom i smakowi. Wszystko to powoduje, że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna dla segmentu whisky i jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków.

Mówi Pani o rozwoju whisky w Polsce. Na jakim etapie znajduje się ten segment obecnie i jak będzie rósł w przyszłości?

Spożycie whisky na tle innych alkoholi stale rośnie. Wg danych IWSR szacuje się, że do 2022 roku udział whisky w rynku będzie rósł do 14%, do ok 4,5 mln kartonów rocznie, z czego whisky z segmentu premium jest coraz częściej wybierana przez Polaków.

W swoim portfolio Wyborowa Pernod Ricard posiada 8 różnych marek whisky. Jak oceniają Państwo ich sprzedaż na polskim rynku?

Z zadowoleniem obserwujemy rozwój naszych marek, który idzie w korelacji ze wzrostem całej kategorii. Zarówno whisky typu blended jak Chivas Regal, jak i single malts takie jak The Glenlivet, Aberlour czy Scapa odnotowują nawet dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Wskazuje to na już wspomnianą premiumizację segmentu whisky w Polsce i coraz szerszą wiedzę konsumentów na temat różnych rodzajów whisky.

więcej informacji:

casualowy piątek RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    Chivas RSS ALERT    /    Pernod Ricard Polska RSS ALERT    /    rynek whisky RSS ALERT    /    rynek whisky w Polsce RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Agnieszka Radziszewska RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.218.67.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.