Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: wina bezalkoholowe – kit czy hit?

Wina bezalkoholowe mogą skorzystać na dużej popularności piw bezalkoholowych, a konsumenci mogą je pokochać. Branża winiarska zapewnia zaś, że po tę nowinkę mogą sięgać wszyscy, nawet ci, którzy nie mogą lub nie chcą spożywać alkoholu m.in. kierowcy, sportowcy, kobiety w ciąży i karmiące, osoby odchudzające się czy z problemami zdrowotnymi. Bo są "fit" i mają właściwości prozdrowotne.

Casualowy piątek: wina bezalkoholowe – kit czy hit?
casualowy piątek
fot. Shutterstock

Wino bezalkoholowe, choć całkowicie pozbawione alkoholu, zachowuje aromat, smak, zapach, a nawet zawartość przeciwutleniaczy. Wina te powstają w taki sam sposób jak wina tradycyjne, czyli w procesie fermentacji winogron. Różnią się tylko brakiem alkoholu, który zostaje usunięty w procesie dealkoholizacji. Dealkoholizacja to chroniony patentem proces, który gwarantuje utrzymanie wysokiej jakości wina przy niemal całkowitej redukcji alkoholu - w winach bezalkoholowych jest on zredukowany o 70-95 proc.

Podczas produkcji trunki przechodzą proces fermentacji, następnie alkohol jest z wina usuwany przy użyciu najnowocześniejszych metod filtracji i destylacji próżniowej. Warto także zwrócić uwagę, że wina bez dodatku alkoholu są 3-krotnie mniej kaloryczne niż wina z alkoholem. 

Wina bezalkoholowe posiadają, podobnie jak wina klasyczne, składniki mające bardzo korzystne właściwości dla organizmu człowieka. Są to przeciwutleniacze oraz melatonina. Składniki te zapobiegają starzeniu się komórek, redukują ryzyko wystąpienia nowotworu oraz odpowiadają za procesy regeneracyjne. Jednocześnie redukcja alkoholu chroni przed nadciśnieniem, cukrzycą czy uszkodzeniami układu nerwowego.

 - Myślę, że tego typu produkty będą chwilowo korzystały jeszcze  z efektu prawdziwego boomu wygenerowanego przez  piwa bezalkoholowe. Szerokie działania  marketingowe kompanii piwowarskich  nakręcają  zainteresowanie podobnymi artykułami – mówi Grzegorz Bartol, wiceprezes firmy Bartex.

Adam Dużyński, analityk rynku alkoholi w firmie Nielsen, mówi, że wartość rocznej sprzedaży bezalkoholowego wina musującego to w tej chwili niecałe 1,5 miliona złotych, zaś wina stołowego – 4 miliony (podczas gdy piwa bezalkoholowego – 700 mln zł).

- Niemniej na rynek cały czas wchodzą nowi producenci i produkty. Dość powiedzieć, że sprzedaż win bezalkoholowych „wystrzeliła” na jesieni 2018 r., wcześniej była na minimalnym poziomie. Kluczowy zapewne okaże się nadchodzący okres świąteczno-noworoczny. Jeśli producenci wprowadzą na rynek nowe produkty i zwiększą dystrybucję już istniejących, to być może bezalkoholowe wina na dobre zagoszczą na listach zakupów Polaków. Strategicznym kanałem, tak jak w przypadku większości spożywczych kategorii FMCG, mogą okazać się dyskonty. Na razie żadna z istniejących w Polsce 4 sieci dyskontowych nie zdecydowała się na stałe wprowadzenie do swojej oferty bezalkoholowego wina stołowego – mówi Adam Dużyński.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    wina bezalkoholowe RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT    /    wina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.