Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Winnica Srebrna Góra - chcemy produkować coraz lepsze wina (zdjęcia)

- Sprzedajemy nasze wino dla branży HoReCa oraz – od czterech lat – do sklepów Lidla w całej Polsce. Chcemy doskonalić się w uprawie, aby produkować coraz lepsze wina – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mikołaj Tyc, prezes zarządu i współwłaściciel winnicy Srebrna Góra.

Casualowy piątek: Winnica Srebrna Góra - chcemy produkować coraz lepsze wina (zdjęcia)
casualowy piątek
Mikołaj Tyc (z lewej) i Mirosław Jax Kwiatkowski, właściciele winnicy Srebrna Góra. Fot. materiały prasowe winnicy Srebrna Góra

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 17-10-2019, 11:26

Jesienią br. zakończyła się czwarta edycja sprzedaży wina „Polka" w sklepach Lidla. W tym sezonie winnica Srebrna Góra dostarczyła do sklepów kilkadziesiąt tysięcy butelek czerwonego, białego i różowego trunku.

Skąd pomysł na nazwę „Polka" i na współpracę z Lidlem? – Kilka lat temu zastanawialiśmy się, kto pija nasze wina. Staraliśmy się znaleźć jak najbardziej optymalne kanały dystrybucji, dlatego aby nie błądzić po rynku zleciliśmy badania, których wyniki bardzo nas zaskoczyły. Okazało się bowiem, że w Polsce decyzje o zakupie wina podejmują przede wszystkim kobiety. Gdy mężczyźni kupują wino, robią to z myślą o kobiecie – żeby wypić je razem z nią – opowiada Mikołaj Tyc.

– Tak więc z badań wyszło nam, że Polki decydują o tym, kto i jakie pija wina. Potem pojawiła się nazwa, dopasowaliśmy kanał dystrybucji do grupy docelowej i tak powstała „Polka" – dodaje.

– Postanowiliśmy stworzyć trzy rodzaje wina, aby oferować pełną podstawową paletę. Są one produkowane trochę inną metodą niż przeznaczone dla branży HoReCa wina srebrnogórskie, ale nie różnią się zbytnio od siebie. Wymyśliliśmy brand, zrobiliśmy etykietę i cztery lata temu poszliśmy z tym wszystkim do Lidla – kontynuuje opowieść współwłaściciel winnicy.

– Lidl bardzo otwarcie spojrzał na nasz projekt, przyjął produkt i postanowił go sprzedawać. Początkowo przekazaliśmy bardzo małą liczbę butelek – ok. 10 tys. Pierwsza edycja „Polki" sprzedawała się w sklepach przez dwa tygodnie i to zachęciło nas do dalszego rozwoju tego kanału dystrybucji. Tak zaczęła się nasza przygoda z Lidlem. Obecnie oscylujemy wokół 50-60 tys. butelek rocznie – mówi Mikołaj Tyc.

Początki biznesu

Winnica Srebrna Góra położona jest w Krakowie, u stóp klasztoru O.O. Kamedułów na Bielanach. Jest jedną z największych winnic w Polsce. Położona w dolinie Wisły obejmuje obszar 28 hektara, z czego obsadzone jest 26 hektara. Południowe i południowo-zachodnie stoki o nachyleniu 15-20 stopni gwarantują nasłonecznienie, a Las Wolski osłania od wiatru. W zależności od warunków w danym roku winnica produkuje rocznie od 80 do 160 tys. butelek wina z 16 szczepów.

Pomysł powstania winnicy pojawił w głowach Mikołaja Tyca i Mirosława Jaxa Kwiatkowskiego w 2005 roku. Długo szukali dogodnego miejsca, aż w 2008 roku podpisali umowę z O.O Kamedułami na dzierżawę 28 ha. W 2009 roku założyli firmę Winnica Srebrna Góra. Przygotowanie ziemi trwało dwa lata; karczowanie, odchwaszczanie, głęboka orka, sadzenie przedplonów. 2010 rok był czasem sadzenia 52 tys. sadzonek.

więcej informacji:

Mikołaj Tyc RSS ALERT    /    winnica Srebrna Góra RSS ALERT    /    Polka RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    polskie wina RSS ALERT    /    winnice RSS ALERT    /    winnice w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • X-Man 2019-10-19 22:19:18
    Mikołaj Tyc to ten z prawej :-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.86.175.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.