Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Casualowy piątek: Winnica Srebrna Góra - chcemy produkować coraz lepsze wina (zdjęcia)

Strona 2 z 2

W 2011 roku rozpoczęło się tworzenie winiarni i pod okiem enolożki Agnieszki Rousseau powstało pierwsze próbne wino. 2012 rok przyniósł ponad 16 tys. butelek pierwszego wina z winnicy Srebrna Góra, które trafiło do sprzedaży. W kolejnym roku powstało pierwsze młode wino, czyli Wino Świętomarcińskie. W 2015 roku Mikołaj Tyc i Mirosław Jaxa Kwiatkowski podjęli decyzję o nasadzeniu 55 tys. sadzonek na kolejnych 12 hektarach w pobliskich Przegorzałach. 

Produkcja

Wina powstają w zabytkowych pomieszczeniach gospodarczych kamedulskiego klasztoru. Wytwarzane są w nowoczesnych tankach ze stali nierdzewnej. Niektóre dojrzewają potem w kontakcie z drewnem akacjowym lub dębowym. Do najbardziej znanych szczepów uprawianych na Srebrnej Górze należą: Riesling, Chardonnay, Pinot Gris, Gewürztraminer, Pinot Noir, Zweigelt, Regent, Seyval Blanc.  

Turyści nakręcają sprzedaż w HoReCa

Mikołaj Tyc i Mirosław Jaxa Kwiatkowski obserwują też odbiór win w restauracjach. Okazało się, że w segmencie HoReCa wina winnicy Srebrnej Góry kupują przede wszystkim turyści odwiedzający Kraków, którzy nastawieni są przede wszystkim na wszelkiego rodzaju produkty regionalne.

– Turyści z Europy Zachodniej degustują głównie regionalne wina – gdy jadą do Włoch, piją włoskie wina, gdy do Hiszpanii – hiszpańskie. Z obserwacji wyszło więc, że wina z naszych podstawowych marek sprzedają się przede wszystkim dzięki turystom.

Wino na potrzeby branży HoReCa winnica sprzedaje na terenie całej Polski poprzez trzech dystrybutorów – Partner Center z Łodzi, Austrowin i Wina.pl. Jednak najwięcej butelek kupują restauracje z Krakowa i okolic. 11 rodzajów wina sprzedawane jest w trzech liniach produktów: podstawowa ma białą etykietę, niebieska to jednoszczepowe, m.in. Pinot Noir, Gewurztraminer i Cabernet Cortis. Czarna to wina autorskie. – Są to wina, które dłużej macerujemy albo macerujemy na skórkach na zimno lub eksperymentujemy z nimi na różne sposoby, dzięki czemu wychodzą ciekawe wina autorskie – tłumaczy Mikołaj Tyc.

Dalszy rozwój

Czy spółka planuje poszerzenie współpracy o inne sklepy? – Na razie jesteśmy obecni tylko w Lidlu, ale być może pojawimy się także w innych sklepach, ponieważ dostarczamy wina do Partner Center, a oni sprzedają je w różnych miejscach – wyjaśnia przedstawiciel winiarni.

Jakie są plany rozwoju na najbliższy rok? – Chcemy doskonalić się w uprawie, aby produkować coraz lepsze wino. By uzyskać dobre owoce, przez cały rok trzeba pilnie pracować na polu. I jeśli takie będą, wtedy można zrobić dobry produkt. Jeśli winogrona są gorszej jakości, bardzo ciężko zrobić z nich w piwnicy dobry trunek, choć odwrotnie jest to możliwe, czyli z dobrych można zrobić złe wino – tłumaczy Mikołaj Tyc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mikołaj Tyc RSS ALERT    /    winnica Srebrna Góra RSS ALERT    /    Polka RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wina w Polsce RSS ALERT    /    polskie wina RSS ALERT    /    winnice RSS ALERT    /    winnice w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • X-Man 2019-10-19 22:19:18
    Mikołaj Tyc to ten z prawej :-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.255.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.