Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

CEDC na WKG 2019: Polacy są ciekawi nowych smaków i produktów

Polacy są ciekawi nowych smaków, także w alkoholach, chcą eksperymentować i poznawać nowe produkty – mówił Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC International Sp. z o.o. w trakcie debaty "Przyszłość rynku spożywczego. Teraz innowacje" podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

CEDC na WKG 2019: Polacy są ciekawi nowych smaków i produktów
Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC International Sp. z o.o. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 27-09-2019, 14:34

– Żyjemy w społeczeństwie, w którym preferencje w spożyciu alkoholu zbliżyły się do trendów w krajach Europy Zachodniej – widać m.in. wzrost sprzedaży wódek premium – mówił Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, CEDC International.

Dodał, że innowacje produktowe można tworzyć kreując potrzeby konsumentów. – Można łączyć tradycyjne, znakomite i rozpoznawalne marki z premiumizacją, czyli nie tylko sprzedawać żubrówkę z trawką, ale też różne warianty whisky – tłumaczył.

– Innowacją w alkoholach jest również pójście w wódki rzemieślnicze, kraftowe ale też i smakowe, które są fenomenem. W polskich supermarketach i hipermarketach doskonale to widać – na półkach z alkoholem jest wiele butelek z kolorową zawartością. Nowe alkohole smakowe odwołują się też do tradycji polskich nalewek – wyjaśniał Krzysztof Kouyoumdjian.

Zauważył, że Polacy są ciekawi nowych smaków, także w alkoholach, chcą eksperymentować i poznawać nowe produkty.

Przedstawiciel CEDC tłumaczył, że promując alkohol w Polsce, warto wzorować się na Szkotach, którzy spopularyzowali whisky. – To ambitna droga, ale chcemy, aby tą ścieżką podążała nasza krajowa wódka – mówił.

Przypomniał, że baza surowcowa do produkcji alkoholi jest w Polsce wystarczająca i CEDC czerpie z zasobów podlaskiego regionu, m.in. ręcznie zbiera trawę żubrową rosnącą w Białowieży.

– Wyzwaniem jest natomiast zmiana modelu konsumpcji w Polsce, którą obserwujemy od wielu lat. Polacy częściej piją piwo niż mocniejsze alkohole. My jako producenci wódki ubolewamy nad tym – mówił.

Wskazał, że transformacja zachowań klientów wiąże się z regulacjami prawnymi. – Nasza branża boryka się problemami legislacyjnymi. Dawna ustawa z czasów stanu wojennego obowiązuje do dzisiaj. Producenci alkoholi mocnych nie mają możliwości promowania się w otwartych kanałach komunikacji, ale muszą płacić dwie trzecie akcyzy, mimo, że piwo stanowi większość wszystkich kategorii alkoholowych spożywanych w Polsce – mówił.

– Mamy świetne polskie marki kojarzone na Zachodzie, mamy potencjał do rozwoju lokalnego, ale obecnie produkcja czystej wódki jest bardzo mało zyskowna, dlatego boli nas nierówność legislacyjna – podsumował Krzysztof Kouyoumdjian.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Kouyoumdjian RSS ALERT    /    WKG 2019 RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.