CEDC z Żubrówką rozpycha się na rynku wódek

CEDC, właściciel marki Żubrówka zainwestuje w tym roku 19 mln zł w rozbudowę produkcji w Polmosie Białystok. Część inwestycji jest jużuruchomiona. Firma wypuści też pierwszą wódkę superpremium - Żubrówkę Czarną – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Żubrówka Czarna ma stanowić ok. 1 proc. całkowitego wolumenu sprzedaży marki.
Należący do Russian Standard koncern CEDC International z zakładem Polmos w Białymstoku i mniejszym w Obornikach Wielkopolskich jest największym producentem wódek w Polsce - kontroluje aż 39 proc. rynku. CEDC ze sztandarową Żubrówką radzi sobie coraz lepiej. Dwa lata temu miał tylko ok. 25 proc. udziału w rynku wódki, ustępując dawnemu Polmosowi Lublin, czyli Stock Polska.
Wśród najlepiej sprzedających się marek wódki w Polsce na pierwszym miejscu plasuje się Żubrówka Biała (16,9 proc. udziałów), która została wprowadzona na rynek dopiero w 2010 r., a na drugim - lubelska Czysta de Luxe (12,4 proc.). Sukces Żubrówki skłonił właścicieli do inwestycji i zwiększenia zatrudnienia w zakładzie w Białymstoku. Obecnie pracuje tam 380 - 400 osób, w zależności od sezonu. Na początku ubiegłego roku było to 350 osób. Kosztem 6,5 mln zł zmodernizowano i rozbudowano linie produkcyjne oraz rozlewnię.
W 2015 r. zakład w Białymstoku wyprodukował ponad 80 mln litrów alkoholu - 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Zakład w Obornikach wypuścił niecałe 40 mln litrów - tam produkcja wzrosła o 29 proc. Cała spółka w 2015 r. zwiększyła sprzedaż wódek i wyrobów spirytusowych o 27 proc.
Czytaj więcej w "Gazecie Wyborczej".

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!