Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Centrum Wina chce podwoić liczbę uczestników programu Kocham Wino

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2017, 09:42
Centrum Wina chce podwoić liczbę uczestników programu Kocham Wino
fot, Ambra

Wokół Centrum Wina powstała największa w Polsce winiarska społeczność. Program Kocham Wino, w ciągu ponad 10 lat, zdobył ponad 100.000 uczestników.  W ciągu kilku najbliższych lat Centrum Wina chce podwoić tę liczbę.

Pierwsza osoba zapisała się do Kocham Wino w październiku 2006 roku i wciąż robi zakupy w Centrum Wina. W ciągu tych 10 lat rynek wina podwoił się, dwukrotnie wyprzedzając wzrost sprzedaży wódki i piwa.

- Zmienia się nasz styl życia i kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy szukają smaku, a nie mocy. Piją alkohol dla przyjemności, wzbogacania życia, a nie pod presją tradycji czy celebracji. Wybierają alkohole lepszej jakości, na które więcej wydają. Rośnie więc spożycie wódek premium i smakowych, piw kraftowych, whisky, a przede wszystkim od 25 lat nieprzerwanie rośnie konsumpcja wina. To najsilniejsze trendy konsumenckie - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

10 lat temu Polacy wydali na alkohol 18,5 mld zł. Dziś wydają ponad 31 mld zł. Tylko na whisky wydatki wzrosły w tym czasie prawie ośmiokrotnie (Ambra na podstawie danych Nielsen).

Polacy lubią wino

Polacy piją coraz więcej wina: w 2016 r. kategoria win stołowych wzrosła o 7,5 proc., a wina musujące rosły jeszcze szybciej: o 11,3 proc. (wartościowo). (Ambra na podstawie danych Nielsen).

Jak zaznacza prezes Grupy Ambra żadna inna kategoria alkoholowa nie jest w naszym życiu tak bliska kulturze jak wino. Konsumenci kojarzą je z jakością życia, naturalnością, dobrymi emocjami.

- Wino odgrywa pozytywną rolę w ograniczaniu negatywnych zjawisk i ryzyka związanego z alkoholem. Jego różnorodność i sama głębia produktu oferuje niespotykane w innych kategoriach bogactwo. Oczywiście na początku to dla wszystkich duże wyzwanie. Na tym jednak polega największy kapitał wina: wino angażuje. Chcemy o nim mówić, chcemy je odkrywać. Naszą misją jest torowanie konsumentom drogi do wina - mówi sommelier Centrum Wina Wiesław Wysokiński.

Gdzie Polacy kupują wino?

W ciągu ostatnich dziesięciu lat dużą rolę dla popularyzacji wina w Polsce odegrały dyskonty, skutecznie zmniejszając barierę związaną z wyborem wina. Rolą hipermarketów jest zapewnienie szerokiej oferty. W ostatnim okresie swoją pozycję skutecznie poprawiły małe sklepy, w których coraz chętniej robimy zakupy. W ostatnim roku w kategorii wina stołowego obserwujemy spadki sprzedaży w dyskontach i duże wzrosty w małych sklepach. Zwieńczeniem tej drogi konsumenta do wina jest sklep specjalistyczny, gdzie najpełniej zaspokaja on swoje rozbudzone zainteresowania i zamiłowania.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH