Centrum Wina otwiera sklep w Bydgoszczy, będzie kolejny w tym roku

Centrum Wina otwiera 23. sklep specjalistyczny – w Bydgoszczy a do końca roku planuje poszerzyć sieć o drugą lokalizację, w Katowicach. To odpowiedź Grupy Ambra na rosnącą sprzedaż win spokojnych i potrzeby konsumentów, którzy w badaniach rynkowych deklarują, że nie kupują win w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy.
Centrum Wina otworzy 4 marca sklep w największym bydgoskim Centrum Handlowym Zielone Arkady zlokalizowanym w sercu miasta. Na 60 mkw. zaproponuje ponad 500 win z całego świata. Na nowych klientów czekać też będzie jeden z największych w Polsce programów lojalnościowych KOCHAM WINO.
- Dziś w całej Polsce Kocham Wino ma ponad 79 000 członków. Nasz do tej pory najmłodszy sklep w Lublinie w ciągu dwóch lat funkcjonowania zyskał ponad 2.500 klubowiczów. Popularyzacja kultury picia wina w Polsce to nasza pasja - mówi Krzysztof Pogorzelec, Manager Marketingu Sprzedaży Detalicznej Ambra.
Z raportu Grupy Ambra za I półrocze roku obrotowego 2015/2016 wynika, że sieć sklepów Centrum Wina osiągnęła dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Rośnie też cały rynek fine wines (wina powyżej 20 zł), który w 2015 roku zanotował wzrost ilościowy o 22 proc., a wartościowy +19 proc.
W porównaniu do innych krajów europejskich spożycie wina w Polsce wciąż jest małe: 3,2 litra na głowę, podczas gdy np. w Danii jest to 14,05 litra, w Wielkiej Brytanii 21,99 litra, a w Hiszpanii 21,26 litra.
Z badania postaw konsumenckich przeprowadzonych na zlecenie Ambra wynika, że aż 39 proc. badanych nie kupuje win spokojnych w sklepach specjalistycznych, bo nie ma ich w okolicy, a 29 proc. kupuje wino przy okazji innych zakupów.
Dodajmy, że aż 20 z 23 sklepów Centrum Wina zlokalizowanych jest w galeriach handlowych. Najwięcej punktów, bo aż sześć mieści się w Warszawie. Łącznie sieć obecna jest w 12 miastach Polski.
Optymalne wykorzystanie potencjału rozwoju rynku wina w Polsce i rozwój sieci winiarskich sklepów specjalistycznych są elementami strategii rozwoju Grupy Ambra.
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.
Pod szyldem Centrum Wina grupa prowadzi sieć 23 specjalistycznych sklepów, oferujących wina z ponad 50 regionów świata, dostępne równocześnie w serwisie internetowym Winezja.pl.
Centrum Wina współpracuje z najlepszymi winnicami na świecie zrzeszonymi w grupie rodzin winiarskich „Primum Familiae Vini”. Jest też jednym z głównych dostawców wina do hoteli, restauracji i barów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)