Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cydr Lubelski umacnia pozycję lidera mimo rosnącej konkurencji

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2015, 11:38
Cydr Lubelski umacnia pozycję lidera mimo rosnącej konkurencji
fot. Ambra

Cydr Lubelski, produkowany przez Grupę Ambra, umacnia pozycję lidera w Polsce pomimo wejścia nowych konkurentów na ten rynek – ocenia zarząd Grupy Ambra. W warunkach spowolnienia wzrostu rynku wina Grupa Ambra szczególną wagę przywiązuje do rozwoju rynku cydru i marki Cydr Lubelski.

- Pomimo wejścia nowych konkurentów na ten rynek Cydr Lubelski umocnił swoją pozycję najchętniej wybieranego w Polsce cydru – informuje zarząd Ambry.

Na tym młodym i jeszcze stosunkowo małym rynku cydru w Polsce konkurują już nie tylko branża winiarska i piwowarska, ale produkcję cydru zaczynają również rozważać producenci alkoholi mocnych (np. CEDC).

W roku obrotowym 2014/2015 (lipiec 2104-czerwiec 2015) główny celem Ambry było zwiększenie dostępności Cydru Lubelskiego w sklepach, czemu służyła rozbudowa organizacji sprzedaży, wprowadzenie do sprzedaży puszki o pojemności 0,5 litra, a także wzrost wydatków na promocję w miejscu sprzedaży.

- W efekcie tych działań osiągnięte zostały wysokie wskaźniki dystrybucji – podkreśla zarząd Ambry. Ekspansja dystrybucyjna Cydru Lubelskiego wymagała rozbudowy organizacji sprzedaży.

Sprzedaż Cydru Lubelskiego w roku obrotowym 2014/2015 potroiła się i wartościowo wyniosła 25,4 mln złotych.

Cydr Lubelski był też priorytetem działań marketingowych grupy. Wydatki Ambry na wsparcie marketingowe wszystkich marek wzrosły o 1,1 mln złotych, czyli o 8,1 proc., a największe wsparcie otrzymał Cydr Lubelski. Podobnie jak w poprzednim roku przeprowadzona została kampania sponsoringowa w telewizji, a Cydr Lubelski był również sponsorem wielu imprez klubowych i plenerowych, w tym trasy koncertowej Spragnieni Lata.

Według Ambry konsumpcja cydru w Polsce w okresie lipiec 2014-czerwiec 2015 wzrosła do ok. 11 milionów litrów, a w perspektywie najbliższych pięciu lat konsumpcja cydru może osiągnąć wielkość 30-90 mln litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej, a firmy z grupy prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • iwonka 25-09-2015, 09:58:
Coś to chyba oznacza, Polacy polubili cydr dlatego tak się dobrze sprzedaję. Sama bardzo go lubię.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH