Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cydr powinien być bardziej eksponowany na półkach sklepowych

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2015, 11:06
Cydr powinien być bardziej eksponowany na półkach sklepowych
Cydr Lubelski fot. Grupa Ambra

Cydr powinien być bardziej eksponowany na półkach w sklepach, tak by klient łatwo mógł znaleźć produkt, którego poszukuje. Oprócz samych producentów, do wsparcia cydru powinien też bardziej przyłożyć się handel w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Cydr wcale nie jest jeszcze taką zupełnie oczywistą częścią asortymentu, odpowiednio wyeksponowaną i z tym się jeszcze w handlu borykamy. Moim zdaniem handel zdecydowanie za mało promuje polski cydr. Po prostu postawa handlu wobec polskiego cydru jest za mało otwarta - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór.

Grupa Ambra będzie nadal mocno angażować się w promocję cydru w Polsce, ale ocenia, że również handel powinien być bardziej zaangażowany w tę „misję gospodarczą".

- Uważamy, że handel mógłby też przejąć część pewnych misji gospodarczych związanych z naszym krajem, tym bardziej, że konsument absolutnie się za tym cydrem opowiada i bezwzględnie stwierdza, że chce i lubi cydr polski, natomiast napotykamy na bariery, żeby temu konsumentowi w taki sposób to zaprezentować, żeby on np. za każdym razem mógł ten cydr znaleźć - mówi Robert Ogór.

- Walczymy o to, żeby ten polski cydr działał na polskich półkach. Mówiąc działał na półkach mam na myśli to, żeby były ekspozycje, żeby tam gdzie np. ludzie idą kupić piwo, mogli też tam znaleźć polski cydr, a nie w jakichś dziwnych egzotycznych miejscach, gdzie wielu z tych konsumentów nawet do tych miejsc nie dociera - dodaje.

- Brak tego wsparcia może utrudnić rozwój polskiego cydru - ocenia prezes Grupy Ambra i podkreśla, że sami konsumenci bardzo dobrze przyjęli tę młodą kategorię alkoholu w Polsce.

Cydr to bardzo młody segment alkoholi w Polsce, który w naszym kraju zaczął raczkować dopiero niedawno. Zaczęło się o nim głośniej mówić w połowie 2013 roku, gdy na rynek ze swoim Cydrem Lubelskim mocno weszła Grupa Ambra, producent i dystrybutor win.

Według prognoz ekspertów rynek cydru w Polsce w perspektywie pięciu lat może dojść do poziomu ok. 30-50 milionów litrów, czyli ok. 0,8-1,5 proc. rynku piwa, a docelowo może sięgnąć nawet ok. 2,0 procent rynku piwa, czyli ok. 70-80 milionów litrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piwosz 18-03-2015, 16:44:
Taaaa sprzedawajcie sobie, ale postawcie ten produkt razem z piwem, a nie z winami.Dzięki takiej strategii wpajacie niezorientowanemu klientowi, że to wino. Klienta trzeba wyedukować, a nie stosować sztuczki, które wprowadzają o w błąd.
  • Luka 11-03-2015, 20:34:
Ach ten cydr, ja go uwielbiam zwłaszcza taki bardzo zimny latem.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH