REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek cydru w Polsce wyhamował wcześniejsze wzrosty

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2016, 09:43
Cydr wyhamował
fot. Shutterstock

Rynek cydru w minionym roku wyhamował dynamikę wzrostu i rośnie w tempie niższym niż początkowe oczekiwania, gdy trzy lata temu ta kategoria pojawiła się szerzej na polskim rynku.

REKLAMA

Szacunki mówiły wtedy o docelowej wielkości rynku cydru w Polsce rzędu 70-90 mln litrów, lub wielkości równej ok. 2 proc. rynku piwa w Polsce.

 - Rzeczywiście miniony rok obrotowy był okresem wyhamowania dynamiki wzrostu dla nowego rynku cydru. W obliczu wzbogaconej oferty w szczególności piw regionalnych konsumenci oczekują również od cydrów nowych impulsów - mówią członkowie zarządu Grupy Ambra.

- Temu służy wdrożona przez nas strategia "bogactwo cydrów" rozszerzająca ofertę Cydru Lubelskiego: Cydr Niefiltrowany, Antonówka, Perry Lubelski Gruszka – dodają.

Rynek cydru w Polsce zaczął rozwijać się w naszym kraju na szerszą skalę całkiem niedawno, gdy w połowie 2013 roku z przytupem weszła na rynek ze swoim Cydrem Lubelskim Grupa Ambra i od tamtego czasu jej udział w rynku wynosi około 50 proc.

Obecnie sprzedaż cydru w Polsce to jedynie 0,5 proc. rynku piwa w naszym kraju. W 2014 roku rynek osiągnął  ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. W 2015 roku sprzedaż przekroczyła 10 mln litrów, a szacunki na ten rok mówiły o poziomie ok. 15 mln litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do portfela marek grupy należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mika 30-11-2016, 11:10:
Cydr powinien kosztować tyle co piwo lub nieznacznie (!) więcej oraz być sprzedawany na imprezach masowych tak, jak piwo. Wtedy ma szansę zastąpić piwo dla niepiwoszy jak ja.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (33 613) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH