Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Diageo pokaże informacje o wartościach odżywczych alkoholi na etykietach

  • Autor: portalspozywczy.pl/PR
  • Data: 06-07-2016, 17:40
Diageo pokaże informacje o wartościach odżywczych alkoholi na etykietach
fot. mat. pras.

Johnnie Walker Red Label to pierwsza marka globalna firmy Diageo, której etykieta będzie informować konsumentów na całym świecie o zawartości i kaloryczności standardowej porcji alkoholu. Produkcja nowych etykiet na butelki ruszy wczesną jesienią.

Butelki z nowymi oznaczeniami trafią na półki polskich sklepów wraz z nowymi partiami towarów. Jak informuje Diageo, dzięki temu konsumenci będą mieli możliwość lepiej zorientować się, co kryje się w ich szklankach. Samej tylko whisky Johnnie Walker Red Label, która jako pierwsza będzie miała zmienioną etykietę, każdego roku na potrzeby globalnego rynku produkowanych jest około 115 milionów butelek.

Standardy te zostały wprowadzone przez Diageo w oparciu o badania przeprowadzone z udziałem ponad 1,5 tys. konsumentów na całym świecie. Respondenci przyznali, iż za duża ilość informacji umieszczona na etykiecie bywa zniechęcająca, w związku z czym zdarza się, że całkowicie ją ignorują. Z wszystkich krajów płynęły prośby o zmianę etykiety w taki sposób, aby zawierała najpotrzebniejsze informacje podane w przejrzystej formie. Badania wykazały ponadto, że konsumentom najbardziej zależy na danych dotyczących alkoholu (standardowa porcja, zawartość alkoholu, liczba porcji w butelce), jego kaloryczności, zawartości cukru oraz alergenów, a także danych na temat produkcji i certyfikatów potwierdzających jakość.

Opierając się na tych badaniach firma Diageo podjęła decyzję o ujednoliceniu etykiet na produktach wszystkich swoich marek. Dodatkowo  zamiast informacji pisanych małą czcionką, zastosowano tzw. ikony, które zyskały aprobatę podczas badań z udziałem grup fokusowych. Starano się zastosować najlepsze praktyki w zakresie przekazywania informacji, aby były one jednocześnie interesujące dla konsumentów.

- Uważamy, że klient powinien mieć dostęp do pełnej  informacji, by móc podejmować świadome decyzje na temat konsumowanego alkoholu. Mam tu na myśli zarówno zawartość procentową alkoholu, jak i kaloryczność standardowej porcji produktu. Johnnie Walker jest jedną z naszych największych marek globalnych, co oznacza, iż za sprawą nowych etykiet miliony ludzi na całym świecie otrzymają jasne dotyczące zawartości ich szklanek - mówi Ivan Menezes, Chief Executive Diageo.

Po whisky Johnnie Walker Red Label, nowe etykiety będą widoczne także na: Johnnie Walker Black Label, Double Black, Gold Label Reserve, Platinum oraz Green Label.  W wybranych krajach na świecie powyższe produkty w nowych opakowaniach pojawią się w pierwszej połowie 2017 roku. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH