Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Diageo zanotowało wzrost sprzedaży, także w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2013, 14:28
Diageo zanotowało wzrost sprzedaży, także w Polsce

Firma Diageo, producent i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie zanotował wzrost sprzedaży netto o 5 proc. za rok kończący się 30 czerwca br. Wzrost zysku operacyjnego wyniósł 8 proc., dzięki wzrostowi marży o 0,8 pproc.

Roczne przychody Diageo wyniosły 11 433 mln funtów w porównaniu do 10 762 mln funtów rok wcześniej. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 3 431 mln funtów (3 158 mln funtów w poprzednim roku rozliczeniowym).

- Ogłoszone przez nas wyniki pokazują silne strony Diageo. Dzięki naszej silnej pozycji w kategorii alkoholi mocnych na rynku amerykańskim i wysokiemu, dwucyfrowemu wzrostowi na rynkach rozwijających się, osiągnęliśmy wzrost sprzedaży netto o 5%, nawet pomimo osłabienia w niektórych krajach. Wzrost cen we wszystkich regionach, pozytywny mix w Ameryce Północnej i Łacińskiej oraz rygorystyczne podejście do zarządzania kosztami produkcji i kontrola kosztów ogólnych to czynniki, które miały wpływ na znaczący wzrost wyniku marży z działalności operacyjne - powiedział Ivan Menezes, Chief Executive Diageo.

Jak dodał, skuteczne kampanie marketingowe pozostają przewagą konkurencyjną i pozwoliły markom Diageo uzyskać wiodącą pozycję na wielu rynkach. - Był to jeden z najważniejszych czynników wpływających na nasze wyniki w kategorii whisky szkockiej, która jest naszą największą i najbardziej zyskowną kategorią, zwłaszcza w przypadku marki Johnnie Walker, która jest obecnie marką sprzedającą się w ilości 20 mln skrzynek. Innowacje to także jeden z czynników wzrostu we wszystkich regionach, z największymi wprowadzeniami na rynku Stanów Zjednoczonych w kategorii alkoholi mocnych, gdzie w dalszym ciągu byliśmy liderem branży pod względem innowacji produktowych. W innych regionach, w tym w Afryce, Ameryce Łacińskiej i Europie Wschodniej, inwestowaliśmy w działania mające na celu poszerzenie dystrybucji, co pozwoliło na wysokie wzrosty - mówił Menezes.

Tak solidny poziom naszych wyników jest widoczny także w silnym cash flow, w dwucyfrowym wzroście poziomu wskaźnika eps oraz w rekomendacji podwyższenia dywidendy o 9%. Był to kolejny rok, w którym nasza silna firma stała się jeszcze silniejsza, dzięki czemu nasze średnioterminowe cele pozostają niezagrożone - przyznał.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 081) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.