Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dla rozwoju polskiego cydru konieczne jest wspieranie sadowników

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-05-2015, 14:51
Dla rozwoju polskiego cydru konieczne jest wspieranie sadowników
fot. shutterstock.com

Dla rozwoju polskiego cydru konieczne jest nie tylko ustalenie definicji cydru i uregulowanie zasad jego produkcji, ale też wspieranie polskich sadowników – ocenia Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego.

- Drugim kluczem do rozwoju polskiego cydru jest wspieranie sadowników, umożliwienie im i ułatwienie produkowania cydru tam, gdzie jabłka są uprawiane. Tylko to zagwarantuje rozkwit produkcji i dobrobyt regionów a nie budowa ogromnych inwestycji wysysania jabłek na koncentrat. Rozkwit polskiego cydru wymaga wsparcia produkcji oraz ochrony prawnej naturalnego cydru – mówi Robert Ogór.

- Jak możemy wspierać polski cydr już teraz? Chciałbym wszystkich zachęcić do starannego czytania etykiet. Każdy konsument, sięgając po cydr powinien szukać dowodów na to, że cydr jest wyprodukowany ze świeżo tłoczonego soku. Taki cydr nie jest aromatyzowany, nie zawiera sztucznych dodatków – dodaje Artur Dubaj, główny technolog i kierownik winiarni  Grupy Ambra.

Robert Ogór podkreśla, że polski cydr nie musi przegrać z aromatyzowanymi mieszankami zawierającymi sztuczne dodatki, ale trzeba zastrzec na poziomie ustawy, że cydr produkuje się tylko ze świeżego soku. Wizja rozwoju polskiego cydru łączy się ze zmianą ustawy, przywiązaniem polskiego cydru do świeżego soku, czyli do jabłka i do sadowników.

Przedstawiciele branży obawiają się o rozwój naszego polskiego cydru, z polskich jabłek i podkreślają, że trzeba uregulować w rozsądny sposób zasady produkcji cydru.

W 2014 roku Polacy wypili 9-10 mln litrów cydru wobec 2 mln litrów rok wcześniej.

W 2015 roku możliwe jest podwojenie się rynku, a zgodnie z prognozą branży w ciągu pięciu lat rynek cydru w Polsce może osiągnąć wielkość 80 mln litrów, co odpowiada 2 proc. sprzedaży piwa.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do Grupy należą takie marki jak Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH