Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dobry rok Grupy Ambra. Wzrost przychodów i zysku ze sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2016, 08:59
Dobry rok Grupy Ambra. Wzrost przychodów i zysku ze sprzedaży
Fot. Shutterstock

Grupa Ambra, producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikowała wyniki za rok obrotowy 2015/15 (od 1 lipca 2015 do 30 czerwca 2016). Przychody ze sprzedaży netto wyniosły 424 mln zł wobec 396,9 mln zł w roku poprzednim. Oznacza to wzrost o 6,9 proc.

Sprzedaż w tysiącach średnich butelek (0,75 l) zwiększyła się w analizowanym okresie z 64,9 do 68 mln, tj. o 5 proc. 

Marża ze sprzedaży wyniosła 181 mln zł (175,8 mln zł  przed rokiem) i wzrosła o 3 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 138,9 mln zł, wobec 135 mln zł w roku obrotowym 2014/15 i był wyższy o 2,6 proc. 

Zysk ze sprzedaży wzrósł wyraźnie o 14,7 proc. do 31,6 mln zł. 

Zysk z działalności operacyjnej przed amortyzacją (EBITDA) wyniósł 45,25 mln zł, co oznacza niewielki spadek o 1,8 proc. 

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) zmniejszył się o 0,6 proc. do 33,9 mln zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 17,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem był on wyższy o ponad 1 mln zł i ukształtował się na poziomie 19 mln zł. Tym samym zanotowano spadek w wysokości 6 proc.

W liście skierowanym do akcjonariuszy zarząd Grupy Ambra podkreślił, że miniony rok obrotowy był dobry.

- Wyraźnie przyspieszyły przychody ze sprzedaży, których dynamika przekroczyła tempo wzrostu rynku. Strategia rozwoju oparta na zdywersyfikowany portfel win i innych alkoholi oraz wiodącą pozycję we wszystkich dochodowych kanałach dystrybucji potwierdziła się. W najważniejszej kategorii win stołowych osiągnięty został wzrost powyżej 10 proc., co było efektem konsekwentnego inwestowania w rozwój tej kategorii - napisano w liście.  

Członkowie zarządu zwrócili uwagę, iż szczególny sukces osiągnięty został na rynku rumuńskim, na którym marka ZAREA osiągnęła pozycję lidera kategorii win musujących. Rosły również udziały grupy na rynku brandy i koktajli, w przypadku których wzrost sprzedaży przekroczył 25 proc. 

- Pomimo wystąpienia dodatkowych niekorzystnych czynników (...) wyniki finansowe Grupy Ambra poprawiły się. Zakładane efekty przyniosła optymalizacja kosztów na rynku polskim (...) Bardzo dobra kondycja finansowa pozwala nam po raz kolejny zaproponować Akcjonariuszom zwiększoną dywidendę w wysokości 52 groszy na akcję, a pozostałą kwotę zysku przeznaczyć na inwestycje w dalszy rozwój biznesu - poinformował zarząd w liście skierowanym do akcjonariuszy. 

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. W portfolio marek posiadanych przez spółkę Ambra są m.in.: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH