Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dobry rok Grupy Ambra. Wzrost przychodów i zysku ze sprzedaży

Grupa Ambra, producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowo-Wschodniej, opublikowała wyniki za rok obrotowy 2015/15 (od 1 lipca 2015 do 30 czerwca 2016). Przychody ze sprzedaży netto wyniosły 424 mln zł wobec 396,9 mln zł w roku poprzednim. Oznacza to wzrost o 6,9 proc.

Dobry rok Grupy Ambra. Wzrost przychodów i zysku ze sprzedaży
Fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 13-09-2016, 08:59

Sprzedaż w tysiącach średnich butelek (0,75 l) zwiększyła się w analizowanym okresie z 64,9 do 68 mln, tj. o 5 proc. 

Marża ze sprzedaży wyniosła 181 mln zł (175,8 mln zł  przed rokiem) i wzrosła o 3 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 138,9 mln zł, wobec 135 mln zł w roku obrotowym 2014/15 i był wyższy o 2,6 proc. 

Zysk ze sprzedaży wzrósł wyraźnie o 14,7 proc. do 31,6 mln zł. 

Zysk z działalności operacyjnej przed amortyzacją (EBITDA) wyniósł 45,25 mln zł, co oznacza niewielki spadek o 1,8 proc. 

Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) zmniejszył się o 0,6 proc. do 33,9 mln zł.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 17,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem był on wyższy o ponad 1 mln zł i ukształtował się na poziomie 19 mln zł. Tym samym zanotowano spadek w wysokości 6 proc.

W liście skierowanym do akcjonariuszy zarząd Grupy Ambra podkreślił, że miniony rok obrotowy był dobry.

- Wyraźnie przyspieszyły przychody ze sprzedaży, których dynamika przekroczyła tempo wzrostu rynku. Strategia rozwoju oparta na zdywersyfikowany portfel win i innych alkoholi oraz wiodącą pozycję we wszystkich dochodowych kanałach dystrybucji potwierdziła się. W najważniejszej kategorii win stołowych osiągnięty został wzrost powyżej 10 proc., co było efektem konsekwentnego inwestowania w rozwój tej kategorii - napisano w liście.  

Członkowie zarządu zwrócili uwagę, iż szczególny sukces osiągnięty został na rynku rumuńskim, na którym marka ZAREA osiągnęła pozycję lidera kategorii win musujących. Rosły również udziały grupy na rynku brandy i koktajli, w przypadku których wzrost sprzedaży przekroczył 25 proc. 

- Pomimo wystąpienia dodatkowych niekorzystnych czynników (...) wyniki finansowe Grupy Ambra poprawiły się. Zakładane efekty przyniosła optymalizacja kosztów na rynku polskim (...) Bardzo dobra kondycja finansowa pozwala nam po raz kolejny zaproponować Akcjonariuszom zwiększoną dywidendę w wysokości 52 groszy na akcję, a pozostałą kwotę zysku przeznaczyć na inwestycje w dalszy rozwój biznesu - poinformował zarząd w liście skierowanym do akcjonariuszy. 

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. W portfolio marek posiadanych przez spółkę Ambra są m.in.: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

Ambra RSS ALERT    /    Grupa Ambra RSS ALERT    /    wina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.147.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.