Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Doctor Brew zebrał 3,24 mln zł z crowdfundingu na zakup Browaru Lwówek

Doctor Brew, producent piw kraftowych, pozyskał przez finansowanie społecznościowe przez platformę crowdfundingu udziałowego Crowdway.pl 3,24 mln zł, czyli o 62 proc. więcej niż zakładał cel zbiórki.

Doctor Brew zebrał 3,24 mln zł z crowdfundingu na zakup Browaru Lwówek
fot. Doctor Brew

Kampania Doctor Brew wystartowała na platformie Crowdway.pl 19 listopada. Spółka zwróciła się do społeczności o pomoc w sfinansowaniu części operacyjnej zakupu kultowego Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak. W zamian zaoferowała udziały i pakiety benefitów. Inwestorzy poparli to przedsięwzięcie wpłacając do 21 grudnia, tj. w ciągu miesiąca aż 3,24 mln zł, przebijając cel zbiórki aż o 1,24 mln zł.

– Szybko rosnący biznes, ogromne grono miłośników marki Doctor Brew oraz ambitny, ale realny cel, a do tego środki większe niż oczekiwaliśmy. Jesteśmy dumni i niezwykle wdzięczni inwestorom, którzy tak licznie dołączyli do społeczności ‘doctorów’ i hojnie wsparli nasz plan. Wszystkie dodatkowe środki przekraczające cel zbiórki przeznaczymy na wkład własny do kredytu bankowego na zakup Browaru Lwówek – mówi Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

Jesienią 2018 r. Doctor Brew wydzierżawił Browar Lwówek od Grupy BRJ. Do końca października 2020 r. ma wyłączne prawo do zakupu zakładu.

– Dzięki kondycji finansowej jesteśmy w stanie sfinalizować transakcję już w ciągu pierwszych sześciu do dziewięciu miesięcy 2019 roku. Wynik kampanii crowdfundingowej to dodatkowy impuls do szybszej integracji Lwówka do struktur naszej spółki – wyjaśnia Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych Doctor Brew.

Dzięki dzierżawie Browaru Lwówek spółka w miejsce obecnych, kontraktowych mocy produkcyjnych 30 tys. hektolitrów rocznie zyskuje potencjał 100 tys. Hl. – „To sprawia, że Lwówek jest dla nas inwestycją długoterminową. Mając portfolio piw Doctor Brew i Lwówek operujemy jednocześnie na rynku kraftowym i regionalnym – dodaje Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew ds. sprzedaży.

Doctor Brew sp. z o.o. jest jedną z wiodących firm wytwarzających piwa rzemieślnicze. W ofercie stałej 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała ponad 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label. Jej produkty są dostępne zarówno w sklepach specjalistycznych, jak i w sieciach Lidl, Auchan, Carrefour, Makro, Selgros, Kaufland i Intermarche. Prowadzi też patronacki lokal Doctor's Bar we Wrocławiu. W 2014 roku zdobyła 2. miejsce w kategorii nowo otwartych browarów na świecie przyznane przez użytkowników serwisu RateBeer.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    crowdfunding RSS ALERT    /    Doctor Brew RSS ALERT    /    Browar Lwówek RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.196.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.