Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dużo konsumentów uważa, że piwo bezalkoholowe smakuje jak to o pełnej mocy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2017, 08:50
Dużo konsumentów uważa, że piwo bezalkoholowe smakuje jak to o pełnej mocy
fot. Shutterstock

Na rynku piwa następują zmiany zainteresowań i priorytetów konsumentów – coraz częściej wybierają lżejsze warianty chmielowego trunku. Ponad jedna czwarta konsumentów we Francji i w Niemczech, a niemal połowa w Polsce uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu lub bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak piwo o pełnej mocy – wynika za badań firmy badawczej Mintel.

28 proc. francuskich i 27 proc. niemieckich konsumentów uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak piwo o pełnej mocy. Natomiast w Polsce odsetek ten wynosi 43 proc., a w Hiszpanii i Włoszech 34 proc.

Mintel podaje, że podczas gdy w poprzednich pokoleniach młodsi konsumenci najchętniej sięgali po alkohol, obecnie ta właśnie grupa najczęściej docenia zalety piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego. Aż 37 proc. konsumentów z Francji w wieku 18-24 lata i 31 proc. ich rówieśników z Niemiec uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak „standardowe” (4-6% alkoholu).

Mimo że wielu konsumentom piwo bezalkoholowe smakuje, negatywne skojarzenia z nim związane mogą działać zniechęcająco. Jak podkreśla Mintel, tylko jeden na 10 (9%) konsumentów w Niemczech twierdzi, że byłby skrępowany, gdyby ktoś zobaczył, że pije piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe. To samo dotyczy 14% konsumentów we Francji, 15% w Hiszpanii i 17% w Polsce. Największą wrażliwością pod tym względem cechują się Włosi, ponieważ aż jeden na pięciu (19%) czułby się niezręcznie, gdyby ktoś zobaczył, że pije piwo o niskiej zawartości alkoholu / bezalkoholowe.

- Wraz ze wzrostem wpływu trendu dbania o zdrowie i dobre samopoczucie na spożywanie alkoholu, konsumenci szukają bardziej umiarkowanych opcji w kategorii piwa, co osłabia negatywne skojarzenia z związane z piciem piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego. W przyszłości na globalnym rynku piwa wprowadzane będą dalsze innowacje w tej dziedzinie, ponieważ zwłaszcza millenialsi poszukują zdrowszych i mniej kalorycznych wariantów piwa – mówi Jonny Forsyth, globalny analityk ds. żywności i napojów w firmie Mintel.

W trend ten wpisują się liczne marki prowadzące działania na rzecz podniesienia jakości produktów, zwłaszcza piw bezalkoholowych. Szczególnie dużo powstaje ich obecnie w Niemczech, w wyniku czego piwo bezalkoholowe weszło do głównego nurtu – można je wypić w większości barów, zajmuje też coraz więcej przestrzeni na półkach sklepowych. W przeszłości niemieccy piwosze nie słynęli bynajmniej z umiarkowania, ale sytuacja się zmienia.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ola 09-10-2017, 20:52:
Kiedy wódka bezalkoholowa, skoro piwo ludziom takie smakuje to może wódka też ;)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH