Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dużo konsumentów uważa, że piwo bezalkoholowe smakuje jak to o pełnej mocy

Strona 2 z 3

Sposób na kontrolę picia i kaca?

Ponad połowa (53%) niemieckich konsumentów twierdzi, że „picie piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego zamiast piwa o pełnej mocy (4-6% alkoholu) zmniejsza prawdopodobieństwo kaca”. W przypadku konsumentów hiszpańskich odsetek ten wzrasta do 71%. Z twierdzeniem tym zgadza się także 61% Francuzów i 54% Polaków.

Ale do sięgania po lżejsze odmiany piwa skłania konsumentów nie tylko chęć uniknięcia kaca. Ponad połowa respondentów we Francji (56%), Polsce (58%) i Hiszpanii (57%) uważa, że „piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe pozwala zachować kontrolę podczas picia”.

- Głównym hasłem dla współczesnych młodszych konsumentów alkoholu jest kontrola. W przeciwieństwie do poprzednich pokoleń młodzieży ich noce są dokumentowane wizualnie w mediach społecznościowych, gdzie pozostaną przez całe ich życie. Z tego powodu nadmierne picie jest czymś, czego wielu przedstawicieli tej generacji stara się unikać – mówi Jonny Forsyth.

Spożycie piwa deklaruje 85% osób powyżej 18 lat w Hiszpanii, 84% w Polsce, 70% w Niemczech i 64% we Francji. Ale konsumpcja piwa bezalkoholowego szybko rośnie i obecnie deklaruje ją aż 33% konsumentów hiszpańskich, 23% niemieckich, 15% polskich i 9% francuskich.

Chiny i Bliski Wschód kolebką innowacji

Mimo wzrostu zainteresowania w Europie, zgodnie z bazą danych Global New Products Database (GNPD) firmy Mintel, największym innowatorem na rynku piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego pod względem premier produktowych są Chiny.

Więcej niż jedno na cztery (29%) piwa wprowadzone w Chinach w 2016 r. cechowało się niską/zerową zawartością alkoholu (poniżej 3,5%) – w Hiszpanii wskaźnik ten wyniósł 12%, w Niemczech 11%, a w Polsce 9%. Globalnie, 8% piw wprowadzonych na rynek w 2016 r. to odmiany o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe.

- Ilość globalnych innowacji dotyczących piwa o niższej zawartości alkoholu utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, mimo wysokiej aktywności w tej dziedzinie w Europie, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i Afryce. Liderem w sektorze piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego pozostają Chiny, ale w badaniu firmy Mintel podkreślono, że chińscy konsumenci ogólnie preferują słabsze piwo na tle całego światowego rynku – mówi Jonny Forsyth.

Ponadto, jeśli chodzi o przyszłe innowacje produktowe, wydaje się, że większość konsumentów w kwestii smaku piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego bezgranicznie wierzy sprawdzonym i zaufanym markom.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    piwa niskoalkoholowe RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    konsumpcja piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (2)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Ola 2017-10-09 20:52:09
    Kiedy wódka bezalkoholowa, skoro piwo ludziom takie smakuje to może wódka też ;)
  • Ass 2017-10-29 00:05:10
    Wole sięgnąć po sprawdzoną Perłe, bo jeśli piwo to dobre, a te piwo ma naprawdę dobry smak. Czy jest wersja bezalkoholowa? Nie wiem. Ale to przecież piwo. Kilka procent nie szkodzi. To ma być przyjemność

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.