REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dynamika rynku piwa będzie oscylować od minus do plus 1,0 proc.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2016, 13:45
Dynamika rynku piwa będzie oscylować od minus do plus 1,0 proc.
Guillaume Duverdier, prezes ZPPP Browary Polskie, a także prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Dynamika rynku piwa może w tym roku i w latach kolejnych oscylować od minus 1 do plus 1 proc. – ocenia prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, Guillaume Duverdier. Na rynek piwa mają wpływ nie tylko pogoda czy zachowania konsumenckie, ale też zmiany w wielkości populacji.

REKLAMA

- To co się dzieje w populacji ma odbicie w kategorii piwa, dlatego stabilizacja w populacji odbija się stabilizacją na rynku piwa i jeśli populacja w Polsce zacznie się kurczyć w przyszłości to piwo też przejdzie ten sam trend – mówi Guillaume Duverdier.

Pytany o zachowanie i trendy na rynku piwa w 2106 roku prezes mówi: - Nadejdzie taki moment, że cała branża będzie musiała zdać sobie sprawę, że wzrost nie będzie pochodził z wolumenu, a ze wzrostu wartości i segment, który do tego się przykłada to innowacje. One w tej chwili prawie nam kompensują straty w innych segmentach takich jak piwa mocne .

- Ja jestem optymistą i mam nadzieję, że segment innowacji nie tylko zrekompensuje, ale również przewyższy pozostałe sgmenty i to jest w interesie branży. Nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy to się zdarzy, ale się zdarzy – podkreśla Duverdier.

- Patrząc na 2015 rok i nawet biorąc pod uwagę dobrą pogodę, to jednak to nie wpłynęło na bazę i w ostatnich latach mieliśmy stabilizację w konsumpcji, ale też w latach kolejnych będą takie wahania wolumenu od plus jeden do minus jeden procent w zależności od tego co się zdarzy - dodaje.

Z danych ZPPP Browary Polskie i Nielsena wynika, że rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 roku, a wartościowo o 0,8 proc.

Prezes Duverdier podkreśla, że spożycie piwa na głowę w Polsce to ok. 97-98 litrów i od około sześciu lat to spożycie jest stabilne i w związku z tą stabilizacją i zmianami w trendach konsumenckich rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny,  dlatego też przyrost wartościowy jest mniejszy niż wolumenowy.

- Do tej pory branża radziła sobie z tym problemem poprzez innowacje, dlatego widzimy tak wiele nowych produktów na rynku, które przynoszą większe przychody niż lagery – mówi Guillaume Duverdier.

 

 

 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 198) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 706 548)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH