Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dynamika rynku piwa będzie oscylować od minus do plus 1,0 proc.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-03-2016, 13:45
Dynamika rynku piwa będzie oscylować od minus do plus 1,0 proc.
Guillaume Duverdier, prezes ZPPP Browary Polskie, a także prezes Grupy Żywiec fot. Grupa Żywiec

Dynamika rynku piwa może w tym roku i w latach kolejnych oscylować od minus 1 do plus 1 proc. – ocenia prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, Guillaume Duverdier. Na rynek piwa mają wpływ nie tylko pogoda czy zachowania konsumenckie, ale też zmiany w wielkości populacji.

- To co się dzieje w populacji ma odbicie w kategorii piwa, dlatego stabilizacja w populacji odbija się stabilizacją na rynku piwa i jeśli populacja w Polsce zacznie się kurczyć w przyszłości to piwo też przejdzie ten sam trend – mówi Guillaume Duverdier.

Pytany o zachowanie i trendy na rynku piwa w 2106 roku prezes mówi: - Nadejdzie taki moment, że cała branża będzie musiała zdać sobie sprawę, że wzrost nie będzie pochodził z wolumenu, a ze wzrostu wartości i segment, który do tego się przykłada to innowacje. One w tej chwili prawie nam kompensują straty w innych segmentach takich jak piwa mocne .

- Ja jestem optymistą i mam nadzieję, że segment innowacji nie tylko zrekompensuje, ale również przewyższy pozostałe sgmenty i to jest w interesie branży. Nie jestem w stanie powiedzieć, kiedy to się zdarzy, ale się zdarzy – podkreśla Duverdier.

- Patrząc na 2015 rok i nawet biorąc pod uwagę dobrą pogodę, to jednak to nie wpłynęło na bazę i w ostatnich latach mieliśmy stabilizację w konsumpcji, ale też w latach kolejnych będą takie wahania wolumenu od plus jeden do minus jeden procent w zależności od tego co się zdarzy - dodaje.

Z danych ZPPP Browary Polskie i Nielsena wynika, że rynek piwa wzrósł wolumenowo o 1,4 proc. w 2015 roku, a wartościowo o 0,8 proc.

Prezes Duverdier podkreśla, że spożycie piwa na głowę w Polsce to ok. 97-98 litrów i od około sześciu lat to spożycie jest stabilne i w związku z tą stabilizacją i zmianami w trendach konsumenckich rynek stał się ekstremalnie konkurencyjny,  dlatego też przyrost wartościowy jest mniejszy niż wolumenowy.

- Do tej pory branża radziła sobie z tym problemem poprzez innowacje, dlatego widzimy tak wiele nowych produktów na rynku, które przynoszą większe przychody niż lagery – mówi Guillaume Duverdier.

 

 

 

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (8 609) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH