Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dynamika sprzedaży win Ambry w I półr. 2013 wyższa niż rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2013, 12:57
Dynamika sprzedaży win Ambry w I półr. 2013 wyższa niż rynku
Robert Ogór, prezes Ambry

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win, szacuje, że wzrost sprzedaży win grupy był w pierwszym półroczu 2013 roku wolumenowo wyższy niż 1-procentowy wzrost rynku wina - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes Ambry.

- Wzrost sprzedaży Ambry wolumenowo w I półroczu 2013 roku w Polsce był szybszy niż dynamika całego rynku. W szczególności udany był dla nas na polskim rynku drugi kwartał 2013 roku, gdzie osiągnęliśmy wyraźnie lepsze wzrosty niż rynek - powiedział serwisowi portalspozywczy.pl Ogór.

- Wpłynęły na to dobre wyniki głównych marek, udane akcje promocyjne oraz przejęcie dystrybucji nowych marek, np. Sutter Home - dodał.

Powiedział też, że w całym roku obrotowym 2012/2013 (Ambra kończy rok 30 czerwca) dynamika wolumetryczna sprzedaży na rynku polskim była niższa głównie za sprawą ograniczenia sprzedaży najtańszych win musujących w sezonie świąteczno-noworocznym.

Prezes zasygnalizował również, że w pierwszym półroczu 2013 roku najlepiej sprzedawały się wina marek El Sol, Fresco i Sutter Home. Zadowolony jest też ze sprzedaży Cydru Lubelskiego (do oferty wszedł na przełomie czerwca i lipca).

- W portfolio Ambry największą kategorią są wina spokojne (Fresco; El Sol oraz wiodące marki światowe) oraz wina musujące (Cin Cin ; Dorato). W ostatnim kwartale najlepiej sprzedawały się wiodące marki w segmencie win stołowych (El Sol, Fresco, Sutter Home) - powiedział Ogór.

- Bardzo dobrze sprzedaje się nasza nowość Cydr Lubelski produkowany ze świeżego moszczu jabłkowego. Słabiej rozwijała się sprzedaż w segmencie wermutów - dodał.

Grupa Ambra jest producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Grupę tworzy 14 spółek działających w Polsce, Czechach i Słowacji oraz w Rumunii. Do Grupy należą takie marki jak Dorato, Cin&Cin, El Sol, Pliska czy Piccolo.

Oferta Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH