Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dynamika sprzedaży win w dyskontach słabnie; będzie rosła w HoReCa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2015, 12:23
Dynamika sprzedaży win w dyskontach słabnie; będzie rosła w HoReCa
fot. Łukasz Rawa

Dynamika sieci dyskontowych pod względem sprzedaży wina słabnie. W przyszłości będzie rosła konsumpcja wina w gastronomii – oceniają członkowie zarządu Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego.

- Oczekujemy, że wzrost rynku będzie zrównoważony – mówią członkowie zarządu Grupy Ambra odnośnie perspektyw rynku wina w Polsce.

- Dynamika sieci dyskontowych już dzisiaj słabnie, widzimy silnie rosnącą sprzedaż w naszych własnych sklepach, oczekujemy zwiększania się konsumpcji wina w gastronomii wraz ze wzrostem całego sektora gastronomicznego w przyszłości - dodają.

- Będąc zdywersyfikowanym liderem rynku jesteśmy przygotowani na różne ścieżki rozwoju rynku – mówią również.

Udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. W ostatnich latach udział sklepów dyskontowych w rynku wina zwiększył się do 33 proc. w 2104 roku.. Dla porównania w roku 2011 było to 28 proc., a  w 2010 roku 20 proc.

W tym roku udział dyskontów może zwiększyć się do 35 proc. (w ujęciu wartościowym) kosztem przede wszystkim super- i hipermarketów, ale też kosztem handlu tradycyjnego.

Udział handlu tradycyjnego może wynieść w tym roku 33 proc., czyli tyle samo ile w 2014 roku, a udział hiper- i supermarketów w rynku wina może spaść w 2015 roku do 32 proc. z 35 proc. w 2014 roku.

W 2014 roku Polacy wydali na wino 2,1 miliarda złotych, czyli o 2 proc. więcej niż w 2013 roku. W tym roku mogą wydać 4 proc. więcej, czyli 2,18 miliarda złotych.

Rynek win stołowych może rosnąć w tym roku mocniej niż cały rynek wina, który będzie zrównoważony. Średnioterminowe perspektywy dla rynku wina w Polsce są pozytywne, bo konsumpcja będzie rosła kilka procent rocznie.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do Grupy Ambra nalezą takie marki jak m.in. Dorato, CIN&CIN, EL SOL, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska.  Oferta Ambry opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Michniak 11-12-2015, 07:51:
Wszystko zależy, czy Biedronki przejadą się do półwyspie iberyjskim po pijalne wina czy jakiś chłam, jak dadzą radę to skoczy do 60%...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.