Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dynamika sprzedaży win w dyskontach słabnie; będzie rosła w HoReCa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2015, 12:23
Dynamika sprzedaży win w dyskontach słabnie; będzie rosła w HoReCa
fot. Łukasz Rawa

Dynamika sieci dyskontowych pod względem sprzedaży wina słabnie. W przyszłości będzie rosła konsumpcja wina w gastronomii – oceniają członkowie zarządu Grupy Ambra, producenta i dystrybutora win oraz Cydru Lubelskiego.

- Oczekujemy, że wzrost rynku będzie zrównoważony – mówią członkowie zarządu Grupy Ambra odnośnie perspektyw rynku wina w Polsce.

- Dynamika sieci dyskontowych już dzisiaj słabnie, widzimy silnie rosnącą sprzedaż w naszych własnych sklepach, oczekujemy zwiększania się konsumpcji wina w gastronomii wraz ze wzrostem całego sektora gastronomicznego w przyszłości - dodają.

- Będąc zdywersyfikowanym liderem rynku jesteśmy przygotowani na różne ścieżki rozwoju rynku – mówią również.

Udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. W ostatnich latach udział sklepów dyskontowych w rynku wina zwiększył się do 33 proc. w 2104 roku.. Dla porównania w roku 2011 było to 28 proc., a  w 2010 roku 20 proc.

W tym roku udział dyskontów może zwiększyć się do 35 proc. (w ujęciu wartościowym) kosztem przede wszystkim super- i hipermarketów, ale też kosztem handlu tradycyjnego.

Udział handlu tradycyjnego może wynieść w tym roku 33 proc., czyli tyle samo ile w 2014 roku, a udział hiper- i supermarketów w rynku wina może spaść w 2015 roku do 32 proc. z 35 proc. w 2014 roku.

W 2014 roku Polacy wydali na wino 2,1 miliarda złotych, czyli o 2 proc. więcej niż w 2013 roku. W tym roku mogą wydać 4 proc. więcej, czyli 2,18 miliarda złotych.

Rynek win stołowych może rosnąć w tym roku mocniej niż cały rynek wina, który będzie zrównoważony. Średnioterminowe perspektywy dla rynku wina w Polsce są pozytywne, bo konsumpcja będzie rosła kilka procent rocznie.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do Grupy Ambra nalezą takie marki jak m.in. Dorato, CIN&CIN, EL SOL, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska.  Oferta Ambry opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Michniak 11-12-2015, 07:51:
Wszystko zależy, czy Biedronki przejadą się do półwyspie iberyjskim po pijalne wina czy jakiś chłam, jak dadzą radę to skoczy do 60%...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH