Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dyrektor CEDC: Trunki smakowe pomogły zmienić sposób konsumpcji alkoholu w Polsce. Nadchodzi rewolucja? (wideo)

Trunki smakowe pomogły zmienić sposób konsumpcji alkoholi w naszym kraju i obecnie stanowią już ponad jedną czwartą rynku alkoholi mocnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC. Z powodu zmiany modelu konsumpcji producenci alkoholi mocnych są skazani na zmianę sposobu myślenia o rynku, na poszukiwanie nisz i być może na rewolucję.

Dyrektor CEDC: Trunki smakowe pomogły zmienić sposób konsumpcji alkoholu w Polsce. Nadchodzi rewolucja? (wideo)
Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC fot. PTWP

Fenomen smaków

Jak branża dostosowała się do zmian preferencji konsumentów, którzy pokazali, że dla nich liczy się jakość? Krzysztof Kouyoumdjian mówi, że branża alkoholi mocnych, jak każda branża spożywcza, bada preferencje konsumentów. Polscy konsumenci są ciekawi i otwarci, przede wszystkim na nowości, w tym nowości, jeśli chodzi o smak alkoholi.

- Myślę, że w dużej części to spostrzeżenie stoi za fenomenem dużego spektrum smaków alkoholi jakie mamy na rynku, alkoholi, które zawierają nieco mniej procentów niż czyste białe wódki zawierające 40 proc., alkoholi które z jednej strony wykorzystują tradycje polskich nalewek, polskich owoców, trochę słodszych i są też alkoholami, które w dużej części pomogły zmienić sposób konsumpcji alkoholu w Polsce. Dzięki temu właśnie, że są to alkohole smakowe i niejako z definicji służą do degustacji, konsumuje się ich trochę mniej, przy jakichś okazjach, przy spotkaniach rodzinnych czy z przyjaciółmi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Kouyoumdjian.

- Jest to pewnego rodzaju fenomen. Jeżeli jeszcze kilka, klilkanaście lat temu tych smakowych wariantów znanych marek alkoholowych było niewiele, to w tej chwili patrząc na półkę alkoholową w pierwszym sklepie, do którego wejdziemy, uderzy nas to jak duży jest wybór. Ten wybór podyktowany jest właśnie ciekawością konsumenta i otwartością na nowe, innowacyjne produkty. Każdy z liczących się dużych producentów w Polsce bardzo tę ofertę alkoholi smakowych rozszerzył – dodaje.

Polacy degustują alkohole

Czyli konsument obecnie nie pije, a degustuje alkohole? - My mówimy, że pijemy mniej więcej tyle samo, jeśli chodzi o objętość alkoholu, co w poprzednich latach, natomiast zmienia się model, tzn. pijemy, czy też właśnie konsumujemy inaczej. Oprócz mocnych alkoholi, czyli wódek, potwierdza ten trend także rozwój whisky, rozwój wina, czyli kategorii które przez wiele lat rosły dwucyfrowo rok do roku, jeśli chodzi o wolumen sprzedaży w Polsce – mówi Krzysztof Kouyoumdjian.

- Można powiedzieć, że już jesteśmy bardzo daleko od tego stereotypowego modelu konsumpcji alkoholu w Polsce, który zasadzał się tylko na czystej wódce. Oczywiście czysta wódka jest nadal bardzo mocną i najsilniejszą kategorią jeśli chodzi o mocne alkohole w Polsce, natomiast już ponad jedną czwartą rynku stanowią te słabsze, słodsze, owocowe i nalewkowe odmiany, które w ciągu ostatnich lat zawojowały rynek – dodaje.

Nadchodzi rewolucja?

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole smakowe RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Krzysztof Kouyoumdjian RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.